کد مطلب: ۳۵۹۷۱۱

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با تجارت‌نیوز:

یارانه ارزی به مصرف‌کننده اصلی نمی‌رسد

یارانه ارزی به مصرف‌کننده اصلی نمی‌رسد

جلال محمودزاده گفت: معتقدم اگر دولت مابه‌التفاوت ارز نیمایی با ارز دولتی را به صورت یارانه نقدی و الکترونیکی برای خرید کالاهای اساسی در اختیار آحاد مردم جامعه قرار دهد و مردم با در دست داشتن کارت الکترونیکی از فروشگاه‌ها خرید کنند، بدون شک بهتر خواهیم توانست قیمت کالاهای اساسی را در بازار مدیریت کنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این‌ روزها قیمت کالاهای اساسی در بازار بیانگر این موضوع است که یارانه ارزی به وارد‌کنندگان کالاهای اساسی منجر به عدم افزایش قیمت کالاهای اساسی نشده است. سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا در سال 98 تخصیص 14 میلیارد دلار یارانه به ارز مناسب است یا تخصیص کالابرگ الکترونیکی؟

جلال محمودزاده، نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «تجارت‌نیوز» گفت: معتقدم اگر کالابرگ الکترونیکی به نحو مطلوبی مدیریت شود برای کشور مفید خواهد بود، زیرا یارانه ارزی که در حال حاضر دولت تخصیص می‌دهد به مصرف کننده اصلی نمی‌رسد.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه تعداد زیادی از واردکنندگان از ارز دولتی که برای واردات کالاهای اساسی تخصیص شده بود سوء‌استفاده کردند، به طوری که این واردکنندگان به جای واردات کالاهای اساسی، کالاهای دیگر غیرضروری را با ارز دولتی وارد کشور کردند یا اینکه ارز دولتی را در بازار آزاد فروخته و سود هنگفتی به جیب زدند، بنابراین ارز دولتی که به شرکت‌ها داده شد تاثیری بر سفره خانوار و سبد کالایی مردم نداشته است.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: معتقدم اگر دولت مابه‌التفاوت ارز نیمایی با ارز دولتی را به صورت یارانه نقدی و الکترونیکی برای خرید کالاهای اساسی در اختیار آحاد مردم جامعه قرار دهد و مردم با در دست داشتن کارت الکترونیکی از فروشگاه‌ها خرید کنند، بدون شک بهتر خواهیم توانست قیمت کالاهای اساسی را در بازار مدیریت کنیم.

محمودزاده ادامه داد: اگر روش تخصیص یارانه به ارز موفق بود مطمئنن شاهد افزایش چند برابری قیمت کالاهای اساسی در بازار نبودیم، اما متاسفانه مشکلات اقتصادی روز به روز بیشتر شده، به طوری که کالاهای اساسی روزانه در بازار افزایش قیمت پیدا می‌کنند، به همین جهت این روش دیگر منسوخ شده و دولت باید روش دیگری را دنبال کند.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: معتقدم بهترین روش این است که مابه‌التفاوت ارز نیمایی با ارز دولتی به صورت کارت الکترونیکی در اختیار تمام مردم جامعه قرار گیرد و از این طریق علاوه بر اینکه یارانه ارزی به دست مصرف کننده اصلی می‌رسد باعث جلوگیری از رانت و فسار در کشور هم خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.