کد مطلب: ۵۰۲۲۸۷

تصمیم‌های جدید ستاد تنظیم بازار / تخم مرغ کیلویی ۱۴ هزار تومان شد

تصمیم‌های جدید ستاد تنظیم بازار / تخم مرغ کیلویی 14 هزار تومان شد

دبیر ستاد تنظیم بازار با بیان اینکه مجوزی برای افزایش قیمت مواد شوینده صادر نشده، از افزایش قیمت تخم مرغ در درب مرغداری از کیلویی 12 هزار و 500 تومان به کیلویی 14 هزار تومان خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عباس قبادی دبیر ستاد تنظیم بازار، امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار، با اشاره به رصد و پایش 100 قلم کالای اساسی، ضروری و مورد نیاز مردم بیان کرد: در دو - سه هفته اخیر تقریبا در مورد این کالا شرایط متعادلی در بازار حکمفرما بوده و نوسانات بازار به حداقل رسیده است.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه مرجع رسمی تصمیمات بازار کشور علاوه بر هیات وزیران، ستاد تنظیم بازار و در موارد خاص سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان است، افزود: سازمان حمایت به عنوان مرجع رسمی قیمت گذاری در کشور است و لذا در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار تاکید شد که ابزارهای حکومت برای تنظیم بازار باید در خدمت تنظیم بازار قرار بگیرند.

دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: افزایش قیمت در کالاهایی که از خدمات حاکمیت برخوردارند و مشمول ارز 4200 می‌شوند و یارانه از دولت دریافت می‌کنند، بدون اجازه سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار ممنوع است و در صورت افزایش قیمت این کالاها بدون مجوز با آنها برخورد تعزیراتی صورت می‌گیرد.

مجوزی برای افزایش قیمت مواد شوینده صادر نشده است

وی در مورد افزایش قمیت مواد شوینده اظهار داشت: تولید کنندگان مواد شوینده در مرداد ماه امسال برای افزایش 70 درصدی قیمت تولیدات خود درخواست داده بودند که سازمان حمایت در آن مقطع با افزایش 40 درصدی قیمت تولیدات این بخش موافقت کرد لذا در مقطع فعلی هیچ گونه افزایش قیمتی در مورد مواد شوینده وجود ندارد و دلیلی نیز برای افزایش قیمت وجود ندارد و براین اساس تولید کنندگان مواد شوینده مجوزی برای افزایش قیمت ندارند.

قبادی اظهار کرد: مقرر شده تا فردا جلسه ای با حضور اعضای انجمن مواد شوینده تشکیل شود و موضوع در آنجا مورد بحث و بررسی قرار گیرد بنابراین فعلا هیچ گونه مجوز افزایش قیمتی در سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار به تولید کنندگان موادشوینده داده نشده است.

افزایش قیمت نان فعلا مطرح نیست

وی در مورد افزایش قیمت نان گفت: بحث افزایش قیمت نان فعلا مطرح نیست و اگر بحثی در این باره در رسانه‌ها مطرح می‌شود مسائل کارشناسی است و این به منزله افزایش قیمت نان نیست، قیمت نان همچنان در اختیار استانداری‌های کشور است و هرگونه اظهارنظری در مورد افزایش قیمت نان اظهار نظر فردی و فاقد وجاهت قانونی است.

قبادی اظهار کرد: در جلسه امروز مسائل مربوط به تنظیم بازار شب عید و تامین مواد پروتئینی، مواد بهداشتی ، شیرینی و شکلات مطرح شد.

وی بیان کرد: در جلسه امروز با تقاضای وزارت جهاد کشاورزی در خصوص تعدیل قیمت تخم مرغ موافقت شد تا بتوانیم تولید پایدار و عرضه پایدار داشته باشیم.

گفتنی است براساس تصمیم ستاد تنظیم بازار، قیمت تخم مرغ در درب مرغداری از کیلویی 12 هزار و 500 تومان به کیلویی 14 هزار تومان افزایش یافت.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.