کد مطلب: ۳۰۱۵۳۳

دلایل حمایت برزیلی‌ها از بولسونارو

ترامپ برزیل کیست و چرا مردم از او حمایت می‌کنند؟

ترامپ برزیل کیست و چرا مردم از او حمایت می‌کنند؟

در حالی که بسیاری از برزیلی‎‌ها حتی از به یاد آوردن دوران دیکتاتوری نظامی 20 ساله هراس دارند، اما برخی امیدوارند که با روی کار آمدن نظامیانی چون بولسونارو، فساد در میان سیاستمداران کاهش یابد و نظم و امنیت در کشور برقرار شود.

خائر بولسونارو، نامزد ریاست‌جمهوری در برزیل که به شکلی آشکار دیکتاتوری را تشویق می‌کند، بسیاری از تاکتیک‌های دونالد ترامپ را برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری در پیش گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، اگرچه بسیاری از رویکردهای نژادپرستانه و ضدزن او بیزارند اما او هم همچون ترامپ راه‌حل‌های خاص خودش را برای بالا بردن تعداد حامیانش دارد. بر اساس نظرسنجی‌های صورت‌گرفته او می‌تواند در دور نخست انتخابات این کشور پیشرو باشد. این نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که خائر بولسانارو که مدتی در بیمارستان بستری بود، از حمایت 26 درصدی مردم پیش از برگزاری انتخابات ماه آینده برزیل برخوردار است.

اما چرا بسیاری از برزیلی‌ها از این کاندیدای راست افراطی حمایت می‌کنند؟

خائر بولسونارو که کاپیتان سابق ارتش است، در ششم سپتامبر و در زمان حضور در کمپین انتخاباتی مورد اصابت چاقو قرار گرفت. فرد مهاجم اعلام کرده که از رویکردهای نژادپرستانه او خشمگین شده است.

با این حال، پسر بولسونارو هفته گذشته عکسی از او در بیمارستان منتشر کرده که در آن بولسانارو یک تفنگ خیالی در دست دارد. این تصویر حکایت از وعده انتخاباتی او برای تسهیل قوانین کنترل اسلحه در برزیل دارد. با وجود این، برخی از مردم برزیل از مفهوم ضمنی این عکس وحشت‌زده هستند. وعده انتخاباتی او برای تسهیل قوانین مربوط به حمل اسلحه در راستای استفاده از مشت آهنین علیه جرایم خشونت‌باری است که در برزیل رایج شده است. او تاکید بسیاری بر مواضع سخت‌گیرانه خود برای مقابله با جرم جنایت در کشور دارد.

اگرچه در این میان، بسیاری از حامیان او بر این باورند که این حمله و بستری شدن او در بیمارستان به نفعش است و رای‌های بیشتری برای او جمع‌آوری می‌کند.

این نامزد راست‌گرای افراطی انتخابات ریاست‌جمهوری برزیل روز گذشته از بیمارستان مرخص و به کارزار انتخاباتی خود بازگشت.

بر اساس گزارش‌ها نرخ قتل‌عام در برزیل در سال 2017 رکورد خودش را شکست و آمار قتل تنها در این سال به 63 هزار و 880 نفر رسیده است.

خائر بولسونارو که به نوعی مدافع بازگشت حکومت نظامی به کشور است، حامیان زیادی دارد. در فاصله سال‌های 1964 تا 1985 ژنرا‌ل‌های نظامی در برزیل حکومت می‌کردند و کسانی که به نخبگان حکومتی آن دوره انتقاد داشتند، ربوده، شکنجه و گاهی مخفیانه اعدام شدند.

در حالی که بسیاری از برزیلی‎‌ها حتی از به یاد آوردن دوران دیکتاتوری نظامی 20 ساله هراس دارند، اما برخی امیدوارند که با روی کار آمدن نظامیانی چون بولسونارو، فساد در میان سیاستمداران کاهش یابد و نظم و امنیت در کشور برقرار شود.

نیوزویک هم در گزارشی نوشته که بسیاری از روزنامه‌ها در برزیل او را ترامپ برزیل می‌خوانند. بولسونارو هم مثل رئیس‌جمهور آمریکا در تبلیغات انتخاباتی‌اش اعلام کرده که از توافق آب‌وهوایی پاریس خارج خواهد شد. این در حالی است که تاکنون ایالات متحده آمریکا تنها کشوری در جهان بوده که به معاهدات بین‌المللی پایبند نبوده است.

*بخش‌هایی از این گزارش برگرفته از وب‌سایت express.co.uk است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.