کد مطلب: ۱۵۴۸۶۷

ترامپ خواستار اقدام در مقابل چین است

ترامپ خواستار اقدام در مقابل چین است

ترامپ اخیرا تعدادی از استراتژیست‌های خود را که طرفدار تجارت جهانی بودند، برکنار کرده است و درخواست دارد فردی درون دولت برنامه‌ای برای تعرفه‌هایی که بر روی تجارت چین اثر کند، ارائه کند.

گزارش‌های متعدد حاکی از این است که ترامپ خواستار اقدام در مقابل چین است. او با زبان بی‌زبانی می‌گوید که من خواستار وضع تعرفه هستم.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، ترامپ اخیرا تعدادی از استراتژیست‌های خود را که طرفدار تجارت جهانی بودند، برکنار کرده است و درخواست دارد فردی درون دولت برنامه‌ای برای تعرفه‌هایی که بر روی تجارت چین اثر کند، ارائه کند.

منابع آگاه متعددی گزارش داده‌اند که ترامپ این درخواست را در جلسه با مشاوران ارشد در دفتر رییس‌جمهور در کاخ سفید، اعلام کرده است.

یکی از منابع گزارش داد که ترامپ خطاب به رییس کارکنان کاخ سفید، جان کلی، گفت: جان، من می‌خواهم مطلع باشی که این دیدگاه من است. من تعرفه می‌خواهم. و کسی را می‌خواهم که این کار را برای من انجام دهد.

طبق گزارش‌ها ترامپ در خاتمه این دیدار گفت: می‌دانم همین حالا در این اتاق افرادی وجود دارند که ناراحت شدند. می‌دانم برخی از افرادی که در این اتاق هستند طرفدار تجارت جهانی‌اند. و آنها با تعرفه مخالفند. اما من تاکید می‌کنم، من تعرفه می‌خواهم.

افراد حاضر در این دیدار که قرار بود برنامه‌ای برای تحقیق بر روی دزدی حقوق معنوی توسط چین ارائه کنند، نماینده تجاری آمریکا، رابرت لایتیزر، مشاور تجاری، پیتر ناوارو، مدیر انجمن اقتصاد ملی، گری کوهن و استراتژیست ارشد سابق کاخ سفید، استیو بنن بودند.

بیانیه کاخ سفید در ارتباط با این اخبار هیچ چیز را نفی نکرده است: رییس‌جمهور در مورد اهداف تجاری خود بسیار صریح است و بحث‌های مربوط به تعرفه‌های خاص و قراردادهای تجاری همیشه ادامه دارند و تا همین حالا هم باعث اتفاقات مثبت بسیاری شده‌اند.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.