کد مطلب: ۳۴۷۱۲۰

رئیس سازمان توسعه تجارت به تجارت‌نیوز خبر داد:

خودروهای دپو شده در گمرک شب عید ترخیص می‌شوند

خودروهای دپو شده در گمرک شب عید ترخیص می‌شوند

هرچند مصوبه ترخیص خودروهای وارداتی دپو شده در گمرک از سوی دولت ابلاغ شده اما در این رابطه دبیر انجمن واردکنندگان خودرو می‌گوید که این مصوبه دولت هم همانند دیگر مصوبه‌ها بی‌اثر است. در مقابل اما رئیس سازمان توسعه تجارت از ترخیص خودروها در شب عید خبر می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز، اوسط دی ماه امسال، هیئت دولت تصویب کرد که ثبت سفارش واردات خودروهای دارای قبض انبار به صورت بدون انتقال ارز بلامانع است. همچنین در این مصوبه درباره ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک موضوعاتی مطرح شده بود که از آن زمان تاکنون حدود 20 روزی می‌گذرد اما خبری از ترخیص خودروها نیست. اینکه چرا با وجود مصوبه دولت هنوز خودروها از گمرک ترخیص نشده، ابهاماماتی به همراه دارد.

در همین حال دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو درباره این پرسش که سرنوشت مصوبه دولت مبنی بر خروج خودروهای دپو شده چه خواهد شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: متاسفانه این مصوبه دولت هم همانند دیگر مصوبه‌ها بی‌اثر است. با آنکه اواسط دی ماه این مصوبه از سوی رسانه‌ها منتشر شد اما هنوز جنبه اجرا و عملیاتی نگرفته است.

مهدی دادفر اظهار کرد: هنوز 17 هزار خودرو در گمرک در حال خاک خوری است. دلیل دولتی‌ها هم درباره عدم اجرای این مصوبه مشخص نیست. اما به نظر می‌رسد که این مصوبه بیشتر جنبه مانور داشت. در حقیقت این مصوبه مُسکنی برای مردم بود، چرا که دولتمردان چنانچه قصد اجرا داشتند چنین برخوردی نمی‌کردند.

DADFAR

دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو پیش‌بینی می‌کند در ایام پایانی سال قیمت خودروهای وارداتی افزایش یابد.

او در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت خودروهای وارداتی در دو ماه پایانی سال گران خواهد شد یا خیر؟ گفت: تقاضا در بازار خودروهای وارداتی وجود دارد.به نظر می‌رسد در ایام پایانی سال شاهد افزایش 20 درصدی قیمت خودروهای وارداتی باشیم. عده‌ای می‌گویند که افزایش 20 درصدی قیمت خودرو مقطعی است در حالی که چنین نیست. چنانچه نرخ ارز افزایش یابد قیمت این نوع خودروها نیز هم پای نرخ ارز گران می‌شود.

دستور ترخیص خودروهای وارداتی تنظیم شد

در عین حال سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران درباره وضعیت خودروهای دپو شده در گمرک به تجارت‌نیوز گفت: یکی از برنامه‌های دارای اولویت وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز ترخیص خودروهای گمرکی است. دستور العمل نحوه ترخیص خودروهای وارداتی از سوی سازمان توسعه تجارت تنظیم و به دفتر وزیر صمت ارجاع داده شد.

محمدرضا مودودی : راه‌اندازی سامانه جامع تجارت خارجی

سرپرست سازمان توسعه تجارت می‌گوید: وزیر صنعت، معدن و تجارت با ترخیص خودروهای وارداتی موافق است.

محمدرضا مودودی درباره این پرسش که آیا خودروها شب عید ترخیص خواهد شد یا خیر؟ اظهار کرد: قطعا با موافقت و امضای وزیر صنعت خودروها شب عید به دست صاحبانشان خواهد رسید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.