خبر مهم:

کد مطلب: ۱۸۵۳۵۹

تردید نفت برای ادامه افزایش قیمت

تردید نفت برای ادامه افزایش قیمت

قیمت نفت روز چهارشنبه ثابت بود و تحت تاثیر تقاضای قوی و تداوم تلاش‌های اوپک و روسیه برای محدود کردن عرضه به بازار همچنان نزدیک به بالاترین رکوردش از اواسط سال ۲۰۱۵ ماند.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با سه سنت افزایش نسبت به قیمت نهایی معاملات روز گذشته، به ۶۰.۴۰ دلار در هر بشکه رسید و از رکورد ۶۰.۷۴ دلار روز گذشته که بالاترین قیمت از ژوئن سال ۲۰۱۵ بود، فاصله‌ای نداشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نفت برنت که قیمت پایه برای بازار بین‌المللی است، با دو سنت کاهش به ۶۶.۵۵ درهر بشکه رسید، اما با قیمت ۶۷.۲۹ دلار روز گذشته که بالاترین قیمت از ماه مه سال ۲۰۱۵ بود فاصله چندانی نداشت.

با وجود این نشانه‌هایی وجود دارد مبنی بر این‌که بازارهای نفت در روزهای پایانی سال ۲۰۱۷ و معاملات امسال رشد قیمت بیش از حدی داشته‌اند، زیرا تولید آمریکا رو به افزایش است و تردیدهایی نسبت به این‌که آیا رشد تقاضا در سطح کنونی ادامه پیدا خواهد کرد، ایجاد شده است.

اوله هانسن، مدیر استراتژی کالا در ساکسوبانک هشدار داد: اختلالات عرضه متعدد اما موقتی مانند خط لوله فورتیز در دریای شمال و بسته شدن یک خط لوله در لیبی خوش‌بینی زیادی را در بازار ایجاد کرد اما اکنون که این اختلالات برطرف شده است، احتمال نزول قیمت به خصوص به دلیل افزایش تولید آمریکا در اوایل سال ۲۰۱۸ وجود دارد.

طولی نخواهد کشید که تولید نفت آمریکا به مرز ۱۰ میلیون بشکه در روز صعود می‌کند. تولید این کشور از اواسط سال ۲۰۱۶ تقریبا ۱۶ درصد رشد کرده و در پایان سال میلادی گذشته به ۹.۷۵ میلیون بشکه در روز رسید.

بر اساس گزارش رویترز، همچنین نگرانی‌هایی وجود دارد که تولید روسیه که بزرگترین تولیدکننده نفت جهان و متحد کلیدی اوپک در اجرای توافق کاهش عرضه بوده، در حقیقت کاهش پیدا نکرده است.

طبق آمار وزارت انرژی روسیه، این کشور در راستای توافق کاهش تولید متعهد شده تولیدش را ۳۰۰ هزار بشکه از سطح ۱۱.۲۴۷ میلیون بشکه در روز در اکتبر سال ۲۰۱۶ کاهش دهد.

با این همه تولید روسیه در کل سال ۲۰۱۷ به طور میانگین ۱۰.۹۸ میلیون بشکه در روز در مقایسه با ۱۰.۹۶ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۶ و ۱۰.۷۲ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۵ بود.

به گفته هانسن، نگرانی‌هایی نسبت به اقتصاد چین در سال ۲۰۱۸ وجود دارد که ممکن است به رشد کمتر از حد انتظار تقاضا منجر شود.

قیمت برنت تا پایان امسال ۶۰ دلار در هر بشکه و وست تگزاس اینترمدیت ۵۷ دلار در هر بشکه پیش‌بینی می‌شود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.