کد مطلب: ۱۸۱۸۳۶

ترس از تعزیرات قیمت فروش و فاکتور کاغذ را متفاوت کرده است

ترس از تعزیرات قیمت فروش و فاکتور کاغذ را متفاوت کرده است

یک فروشنده کاغذ گفت: در شرایط فعلی برخی از واردکننده‌ها کاغذ وارد کرده‌اند، ولی به دلیل ترس از تعزیرات و دارایی مجبورند به منِ کاغذفرش بگویند که قیمت فروش و فاکتور با هم متفاوت خواهد بود.

بهروز محمدی، کاغذفروش درباره‌ی وضعیت بازار کاغذ در این روزها و تاثیری که ترخیص محموله کاغذ وعده‌داده‌شده بر بازار خواهد داشت، اظهار کرد: الان کاغذ در انبارها نیست اما وعده‌هایی که از سوی معاونت امور مطبوعاتی و برخی از تجار کاغذ داده شده، باعث کاهش التهاب بازار شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، او با بیان اینکه «الان نزدیک به سه ماه است انبار ما خالی است»، ادامه داد: به طور کلی عمده مصرف روزنامه‌ها کاغذ عرض ۷۰ سانت است که الان اصلا این کاغذ در بازار وجود ندارد و شرایط به گونه‌ای شده است که برخی از همکاران ما کاغذ عرض ۱۴۰ سانت را به دو ۷۰ سانت تبدیل می‌کنند.

محمدی افزایش قیمت جهانی کاغذ و نرخ دلار را یکی از مهمترین دلایل افزایش قیمت کاغذ در کشور برشمرد و گفت: کاغذی که الان می‌خواهد وارد بازار شود، دیگر با همان قیمت قبلی به فروش نمی‌رسد.

این فروشنده کاغذ همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا تتمه کاغذ باقی‌مانده در بازار مثلا با فاکتور ۲۴۰۰ تومان، ولی با قیمت ۳۷۰۰ تومان به فروش می‌رسد، اظهار کرد:‌ این موضوع کاملا درست است. به خاطر اینکه در شرایط فعلی برخی از واردکننده‌ها کاغذ وارد کرده‌اند، ولی به دلیل ترس از تعزیرات و دارایی مجبورند به منِ کاغذفرش بگویند که قیمت فروش و فاکتور با هم متفاوت خواهد بود.

او با اظهار امیدواری از اینکه با ورود کاغذ به بازار، شرایط بهبود پیدا خواهد کرد، افزود: اما باید مراقب بود تا دوباره به همین شرایط برنگردیم. به هر حال این یک راه حل مقطعی است، باید به فکر راه‌حل‌های ریشه‌ای باشیم.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.