کد مطلب: ۳۲۷۳۳۲

بررسی تجارت‌نیوز از جزئیات تورم آبان ماه سال ۱۳۹۷:

ترمز تورم کشیده شد/کدام دهک‌ها تورم بیشتری را متحمل شدند؟

ترمز تورم کشیده شد/کدام دهک‌ها تورم بیشتری را متحمل شدند؟

جزئیات تورم آبان ماه نشان می‌دهد طی پنج ماه اخیر کمترین تورم ماهانه متعلق به آبان ماه بوده، به طوری که تورم ماهانه از 7.1 درصد در مهر ماه امسال به 2.6 درصد در آبان ماه رسیده که این موضوع در بین همه دهک‌های جامعه مشهود است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس آمارهای مرکز آمار نرخ تورم میانگین 12 ماهه در کل کشور در آبان ماه سال 1397 معادل 15.6 درصد اعلام شده است که بیشترین تورم آبان با 16.8 درصد به دهک‌ دهم و کمترین تورم با 14.8 درصد به دهک اول تعلق دارد.

همچنین تورم نقطه‌ای آبان ماه سال جاری در بین دهک‌های هزینه‌ای 3.5 درصد شکاف را در خود جای داده است. کمترین تورم نقطه‌ای با 34.1 درصد مربوط به دهک اول و بیشترین تورم نقطه‌ای با 37.6 درصد مربوط به دهک دهم است.

تورم نقطه‌ای خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات در بین دهک‌های بالایی جامعه در آبان ماه سال جاری مقدار بیشتری را نسبت به دیگر دهک‌ها به خود اختصاص داده است. کمترین تورم نقطه‌ای خوراکی‌ها در مهر ماه سال جاری با 47.8 درصد به دهک نهم و بیشترین مقدار آن با 50.3 درصد به دهک دهم مربوط است.

همچنین بیشترین تورم ماهانه در آبان ماه سال جاری به دهک‌های میانی جامعه تعلق دارد به طوری که، تورم ماهانه دهک دوم تا هشتم 2.7 درصد بوده که در مقایسه با دهک‌های دیگر در سطح بالاتری قرار دارد.

تورم آبان

کاهش تورم ماهانه دهک‌های هزینه‌های کشور در آبان ماه سال جاری در مقایسه با مهر ماه.

آمارها نشان می‌دهد در پنج ماه اخیر کمترین تورم ماهانه متعلق به آبان ماه بوده، به طوری که تورم ماهانه از 7.1 درصد در مهر ماه امسال به 2.6 درصد در آبان ماه رسیده و این موضوع در بین همه دهک‌های جامعه مشهود است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.