کد مطلب: ۲۰۳۰۹۰

ترمینال‌های یک و ۲ بندر شهید رجایی تحویل اپراتورهای بتا و سینا شد

ترمینال‌های یک و 2 بندر شهید رجایی تحویل اپراتورهای بتا و سینا شد

امروز و با حضور وزیر راه و شهرسازی ترمینال شماره یک به اپراتور بتا و ترمینال شماره 2 به اپراتور سینا تحویل شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در این مراسم اظهار داشت: با ابلاغ ترمینال اپراتوری ترمینال یک به شرکت بتا الگوی جدید ترمینال اپراتوری خواهیم داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عفیفی‌پور افزود: ترمینال یک کانتینری 45 هکتار مساحت دارد و با ظرفیت 30 هزار کانتینر 1.3 میلیون کانتینر در سال را پشتیبانی می‌کند.

وی افزود: اسکله این ترمینال یک هزار متر و دارای 10 دستگاه گنتری‌کرین است و امکان خدمات‌دهی به شناورها را تا 8 هزار TEU پشتیبانی می‌کند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان همچنین در مراسم ابلاغ رسمی پورت‌اپراتوری ترمینال 2 به شرکت سینا اظهار داشت: در این الگوی اپراتوری حضور سرمایه‌گذاران خارجی تسهیل می‌شود.

عفیفی‌پور ادامه داد: ترمینال 2 کانتینری بندر شهید رجایی شامل 90 هزار هکتار اراضی پس‌کرانه است که اسکله پشتیبانی 850 متر طول دارد.

وی بیان کرد: 8 دستگاه گنتری‌کرین 65 تنی ظرفیت در جای 61 هزار TEU و ظرفیت سالانه 1.7 میلیون TEU از ویژگی‌های ترمینال 2 بندر شهید رجایی است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان افزود: امروز یکی از الگوهای موفق عملیات کانتینری را شاهد هستیم و امیدواریم با این مدل قرارداد و ابلاغ آن توسعه کشور رقم بخورد و بخش عظیمی از مردم از حوزه دریا بهره‌مند شوند و این همان مصادیق توسعه دریامحور است.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.