کد مطلب: ۲۴۴۶۸۹

یک عضو اتاق بازرگانی تهران پاسخ داد:

خروج آمریکا از برجام، دلار را گران می‌کند؟

خروج آمریکا از برجام، دلار را گران می‌کند؟

یک عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: لغو برجام، اعمال تحریم‌ها و محدودیت‌ها شاید بتواند بر روند نوسانات نرخ دلار اثر بگذارد. با این حال با توجه به تمهیداتی که طی چند ماه اخیر اتخاذ شده است معتقدم تغییرات بیشتری را در بخش دلار نخواهیم داشت.

آیا با خروج آمریکا از برجام باید منتظر افزایش مجدد نرخ ارز بود؟

بهادر احرامیان، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز عنوان کرد: افزایش قیمت دلار در کوتاه‌مدت اثر مثبتی بر صادرات خواهد داشت. در حوزه صادرات مواد معدنی و صنایع فلزی که در بازار جهانی متقاضیانی داشت فرصت مناسبی برای صادرکنندگان ایجاد شد.

وی افزود: برجام تاکنون تاثیر مثبتی بر تجارت ایران داشته است. با وجود تمام بدعهدی‌های طرف مقابل ما با گشایش‌های بسیاری هم مواجه بودیم. در کنار بدتر نشدن شرایط حضور شرکت‌های خارجی گشایش‌هایی را در حوزه تجارت خارجی به همراه داشته است.

احرامیان تصریح کرد: نرخ‌هایی که اخیرا برای دلار اعلام شده‌اند نرخ‌های واقعی نیستند. نرخ واقعی زمانی است که براساس آن خرید و فروش انجام شود. حتی اگر بدترین احتمالات را هم برای آینده دلار در نظر بگیریم نرخ دلار بیش از این بالا نخواهد رفت. با وقوع بدترین حالت ممکن است با برگشت قیمت‌ها هم مواجه باشیم. باید منتظر رویدادهای بعدی بود.

وی در پایان خاطر‌نشان شد: لغو برجام، اعمال تحریم‌ها و محدودیت‌ها شاید بتواند بر روند نوسانات نرخ دلار اثر بگذارد. با توجه به تمهیداتی که طی چند ماه اخیر اتخاذ شده است معتقدم تغییرات بیشتری را در بخش دلار نخواهیم داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.