کد مطلب: ۵۵۴۹۶۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

خبری از واکسن نیست / معطلی چند ساعته مردم در سرخه حصار

خبری از واکسن نیست / معطلی چند ساعته مردم در سرخه حصار

روز پنجشنبه سخنگوی سازمان غذا و دارو از واردات یک میلیون دز واکسن کرونا به کشور خبر داد. خبری که نشان می‌داد تزریق دز دوم واکسن کرونا باید به زودی شروع شود اما آنها با مراجعه به مراکز واکسیناسیون باز هم به در بسته خورده‌اند و می‌گویند یا واکسن نیست یا مراکز خیلی شلوغ است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دوباره مراکز تزریق واکسن کرونا شلوغ شده است. از پارک هنرمندان گرفته تا سرخه حصار. تزریق دز اول واکسن کرونا کاملا متوقف شده و مراجعه آنها به مراکز تزریق واکسن بی‌فایده است. آنهایی هم که باید دز دوم واکسن را می‌زدند موفق نشده‌اند.

چون یا مراکز واکسیناسیون شلوغ بوده و یا به افراد گفته‌اند باید یک هفته دیگر مراجعه کنند.

از تناقضات واردات واکسن تا امید برای واکسینه

روز پنجشنبه سخنگوی هلال احمر از واردات ۲ میلیون دز واکسن به ایران خبر داد. البته طولی نکشید کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت ۲ میلیون دز نبوده و یک میلیون دز وارد شده است. با همه این تناقض‌گویی‌ها خبر واردات واکسن امیدی شد برای آنها که منتظر تزریق دز دوم واکسن بودند.

در این میان رییس شبکه بهداشت وزارت بهداشت به ایسنا گفته: تمام افرادی که منتظر دریافت دُز اول یا دوم واکسن کرونا هستند، پیامک دریافت خواهند کرد.

این در حالی است که پیش از این هم بارها در آغاز واکسیناسیون اعلام کردند که زمان تزریق واکسن کرونا با پیامک اطلاع‌رسانی می‌شود و افراد باید در سامانه ثبت‌نام کنند. اما اغلب سالمندان می‌گویند نه پیامکی به آنها رسیده و نه امکان ثبت‌نام در سامانه را داشته‌اند. همه مجبور شده‌اند که حضوری مراجعه کنند و دز اول را بزنند.

از سوی دیگر از روز گذشته برخی برای دریافت دز دوم مراجعه کردند به این امید که مرحله دوم واکسینه را بگذارانند اما باز هم به در بسته خوردند. ساعت‌ها انتظار در صف‌های طولانی ماندند و دست آخر به آنها گفتند به خانه برگردید، نوبت شما نیست!

۴ میلیون و ۳۷۴ هزار و ۷۲۹ نفر بلاتکلیف مانده و باید منتظر واردات قطره‌چکانی واکسن باشند. مشخص هم نیست از فاصله زمانی بین دو دز واکسن آنها چقدر گذشته است.

سناریوی تکراری بی‌نظمی در واکسیناسیون

سعید به تجارت‌نیوز می‌گوید: «امروز نوبت تزریق دز دوم واکسن پدرم بود. به پارک هنرمندان رفتیم. بعد از معطلی زیاد به ما گفتند امروز نوبت واکسن ما نیست و فقط به کسانی واکسن تعلق می‌گیرد که تاریخ تزریق واکسن آنها ۲۵ خرداد بوده.» او می‌گوید آنجا قیامت بود. برخلاف تزریق واکسن دز اول که این مرکز بسیار منظم و خوب بود.

معصومه اصغری هم در توییتی از صف طولانی تزریق واکسن خودرویی در سرخه حصار نوشت: «امروز تاریخ تزریق دز دوم واکسن پدرم بود که به سرخه حصار رفتیم. دز اول را هم اینجا تزریق کرد. از ساعت ۷ صبح تا ۱۰ صبح در صف بودیم. هیچکس نبود برای اینکه اطلاع بدهد که واکسینه انجام نمی‌شود. پلیس راهور اطلاع داد! آن هم به برای اینکه ترافیک ایجاد شده بود.»

مهسا نیز می‌گوید: «سه روز از زمان تزریق دز دوم مادرش گذشته اما در طول این چند روز بارها به مراکز رفته و از واکسن خبری نبوده. امروز هم به دو مرکز واکسیناسیون رفتم و گفتند واکسن نداریم.»

1111

صف واکسن در سرخه حصار

نکته دیگر این است از کسانی که به مرکز روباز سرخه حصار مراجعه کردند هیچ گونه اطلاعات و شماره تلفنی گرفته نشده است. حالا سوال اینجاست چطور می‌خواهند به آنها اطلاع رسانی کنند؟ هر روز باید جمعی از مردم آنجا مراجعه کنند و صف تشکیل دهند و در آخر بی‌نتیجه برگردند؟

همه اینها نشان از یک سناریوی تکراری در بی‌نظمی واکسیناسیون می‌دهد. در حالی که خیلی‌ها هنوز در صف انتظار برای دز دوم هستند رئیس شبکه بهداشت گفته احتمالا به زودی گروه سنی دیگری را برای دریافت واکسن اعلام کنیم!

روند آرام واکسیناسیون در کشور در حالی انجام می‌شود که فوتی‌های روزانه سه رقمی است و تاکنون بر اساس اعلام وزارت بهداشت ۸۲ هزار و ۸۵۴ نفر در اثر کرونا جان باخته‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    رییس جمهور جدید میاد درست میشه برمیگردیم به پنجاه سال قبل ما به غرب احتیاج نداریم خودمون واکسن درست میکنیم آهنربا میشیم

  • ناشناس

    خیلی خوشحالم که مردم طعم واقعی زندگی رو میچشن

  • كارگر

    70 سالمه دز اول واکسن سینوفارم و زدم در به در دنباله دز دوم هستم هیچ جا ندارند اخه این چه کشوریه ؟ تمام دنیا واکسناسیونشون رو به اتمامه …….

    • سروش قربانی

      اهواز و خوزستان واکسن همه جوره است لطفا تشریف بیاورید.

  • كارگر

    واکسنی در کار نیست چندتایی واکسن اوردند تا انتخابات طول دادن از این به بعد هم میخوان برکت بزنن بعدشم اینها بنا رو روی مصونیت جمعی حاصل از الودگی به ویروس کرونا را گذاشتن وگرنه تا حالا واکسن تهیه میشد
    ضمنا چیزی که بابتش بخوان دلار خرج کنند برای مردم براشون زور داره

  • علي

    40% مشارکت کردیم در انتخابات منتظر باشید واکسن میاد ….