خبر مهم:

کد مطلب: ۲۷۵۶۲۹

تسهیلات جدید گمرکی میان ایران و جمهوری آذربایجان

تسهیلات جدید گمرکی میان ایران و جمهوری آذربایجان

روسای کل گمرکات ایران و جمهوری آذربایجان دیدار و درباره­ تسهیلات جدید گمرکی میان دو کشور با هدف تسهیل تجارت و ورود و خروج مسافران توافق کردند.

مشکلات بیمه و تضمین ورود موقت سواری‌ها از­­ آذربایجان ،​­ در نشست مشترک میان روسای گمرکات جمهوری ­ایران و کمیته دولتی گمرکات جمهوری آذربایجان مطرح و بحث و بررسی شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بنابراین گزارش؛ در این نشست فرود عسگری ­و صفر مهدی اف­ در ­مذاکراتی بر حل و فصل موانع تجاری و تسهیل مبادلات کالایی میان دو کشور تاکید کردند.

در این مذاکرات همچنین درباره حل مسائل تبادل الکترونیکی داده‌ها و تسهیل انجام تشریفات گمرکی با دریافت اطلاعات دو سویه ترخیص از هر دو کشور تاکید شد.

در این نشست که با هدف گسترش همکاری‌ها و افزایش تعاملات فی مابین گمرکات دو کشور برگزار شد، رئیس­ کل گمرک ایران،­ هیئت­­­ همراه و ناظران­­ و مدیران گمرکات مشترک مرزی و رئیس ­­کمیته دولتی گمرکات آذربایجان با بررسی مشکلات و موانع موجود، مواردی را برای­­­ بهبود روابط گمرکی و تسهیل تشریفات پیشنهاد کردند.

دو طرف همچنین در خصوص مبادله تصاویر اسکن شده محموله‌های ترانزیتی نیز تبادل نظر کردند. نشست مشترک روسای گمرکات جمهوری اسلامی ایران و کمیته دولتی گمرکات جمهوری آذربایجان در جلفا برگزار شد.

منبع: صداوسیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.