کد مطلب: ۳۱۶۷۲۵

تسویه تمام مطالبات چایکاران قبل از ۱۳ آبان

تسویه تمام مطالبات چایکاران قبل از ۱۳ آبان

رئیس سازمان چای کشور گفت: با سازمان برنامه‌ و بودجه کشور انجام شده قرار است 38 میلیارد تومان مطالبات چایکاران تا ۱۳ آبان ماه تسویه شود.

رئیس سازمان چای کشور گفت: با سازمان برنامه‌ و بودجه کشور انجام شده قرار است 38 میلیارد تومان مطالبات چایکاران تا ۱۳ آبان ماه تسویه شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، حبیب جهانساز در پاسخ به این سوال که میزان بدهی به چای‌کاران به چه میزان است و چه زمانی تسویه خواهد شد گفت: کل بدهی دولت به چایکاران ۳۷ تا ۳۸ میلیارد تومان است.

رئیس سازمان چای کشور گفت: طی هماهنگی که با سازمان برنامه و بودجه کشور انجام شده، آنها قول دادند همه بدهی چایکاران قبل از ۱۳ آبان ماه تسویه شود.

به گفته جهانساز امسال بالغ بر ۱۱۲ هزار و ۷۳۶ تن برگ سبز چای به ارزش ۲۲۹ میلیارد تومان از چایکاران کشور خریداری شده که ۱۹۲ میلیارد تومان آن تاکنون پرداخت شده و ۳۷ میلیارد تومان به آنها پرداخت نشده است.

سالانه حدود ۱۱۰ هزار تن نیاز کشور به چای است، حدود ۲۲ درصد نیاز کشور از چای داخلی و بقیه از محل واردات تامین می‌شود. سرانه مصرف چای در ایران ۱.۴ کیلوگرم است. هند بزرگ‌ترین مشتری ایران برای خرید چای محسوب می‌شود.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.