کد مطلب: ۲۲۹۵۸۳

گفتگو با عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران

چشم‌انداز فولاد در سال ۹۷؛ در حسرت صادرات

چشم‌انداز فولاد در سال 97؛ در حسرت صادرات

یک عضو اتاق بازرگانی تهران با تشریح چشم‌انداز صنعت فولاد در امسال گفت: در سال 96 بیش از 35 درصد تولیدات ما در صنعت فولاد صادر شد و پیش‌بینی می‌شود امسال این درصد رشد داشته باشد.

بهادر احرامیان در گفتگو با تجارت‌نیوز در مورد چشم‌انداز صنعت فولاد در سال 97 گفت: در حوزه خارجی از آغاز سال 2018 تا کنون چشم‌انداز بازار چین و بازار جهانی مثبت بوده و رشد معقولی را هم از نظر حجم مصرف و کشش بازار و هم از نظر قیمتی ثبات را تجربه کرده‌ایم و به دلیل افزایش قیمت مواد‌ اولیه، تقاضایی که در چین ایجاد شده است، کاهش ارزش دلار و افزایش قیمت انرژی شاهد چشم‌اندازی مثبت در حوزه صنایع فولاد در سطح جهانی بوده‌ایم. با توجه به عملکرد جهانی در سال جاری اگر منتظر رونق نباشیم رکود در سطح مصرف و تقاضا هم نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: در حوزه داخلی شرایط کمی متفاوت است. انتظار می‌رود طرح‌هایی که پیش از برجام راکد مانده بودند با ظرفیت‌هایی که برنامه جامع اقدام مشترک ایجاد کرد اهداف خود را دنبال و وارد مدار تولید شوند.

احرامیان افزود: چالش اصلی این است که آیا می‌توان برای این واحدهای تولیدی مواد اولیه به میزان کافی تهیه کرد و امکان دسترسی به بازارهای صادراتی آنطور که باید وجود دارد یا نه؟ چرا که طی سه سال گذشته با مازاد تولید مواجه بودیم و بنابراین هر پروژه جدید را باید به عنوان گزینه صادرات در نظر بگیریم.

وی در پایان خاطر‌نشان کرد: در سال 96 بیش از 35 درصد تولیدات ما در صنعت فولاد صادر شد و پیش‌بینی می‌شود امسال این درصد رشد داشته باشد و با هر مقیاس جهانی هم که مقایسه کنیم این میزان از مازاد تولید نسبت بالایی است و نشان دهنده این نکته است که ما کشوری هستیم که بخش قابل توجهی از تولید را باید صادر کنیم و این نکته به عنوان یک چالش در سال جدید پیش رو است و به بیان دیگر سال 97 سال تشدید رقابت در صنعت فولاد خواهد بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.