کد مطلب: ۱۹۹۵۷۵

تصویب انتشار ۳ میلیارد دلار اوراق مالی اسلامی برای طرح‌های نفتی

تصویب انتشار ۳ میلیارد دلار اوراق مالی اسلامی برای طرح‌های نفتی

مجلس با انتشار ۳ میلیارد دلار اوراق مالی اسلامی برای طرح‌های نفت و گاز در سال آینده موافقت کرد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی لایحه بودجه سال آینده و در بخش درآمدی لایحه بودجه، با تصویب دو بند (ط) و (ی) از تبصره ۵، ضوابطی را برای انتشار اوراق مالی اسلامی در حوزه نفت و انرژی تعریف کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نمایندگان در بند (ط) تبصره ۵ لایحه، وزارتخانه‌های نفت و صنعت را مکلف کردند از طریق شرکت‌های تابعه ذی‌ربط و با تصویب شورای اقتصاد، اوراق مالی اسلامی (ریالی یا ارزی) در سقف پنجاه هزار میلیارد (۵۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال منتشر کنند؛ این میزان درآمد (در صورت تصویب در بخش هزینه‌ای بودجه) برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های نفت و گاز با اولویت میادین مشـترک وزارت نفت و طرحهای زیربنایی و توسعه‌ای وزارت صنعت، معدن و تجارت هزینه خواهد شد.

این بند با ۱۵۶ رای موافق، ۲۲ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۳۱ نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید.

وکلای ملت همچنین در بند (ی) وزارت نفت را از طریق شرکت‌های دولتی تابعه ذی‌ربط مکلف کردند تا سقف معادل سه میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) دلار اوراق مالی اسلامی(ریالی یا ارزی) با تصویب هیات‌وزیران منتشر کند.

این درآمد صرف بازپرداخت اصل و سود اوراق ارزی- ریالی سررسید شده، تسهیلات بانکی و تضامین سررسیدشده و همچنین بازپرداخت بدهی‌های سررسیدشده به پیمانکاران قراردادهای بیع متقابل طرحهای بالادستی نفت و گاز خواهد شد.

این بند نیز با ۱۵۲ رای موافق، ۵۱ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۳۵ نماینده حاضر در مجلس تصویب شد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.