کد مطلب: ۱۳۶۸۱۵

تصویب کلیات لایحه مالیات بر ارزش افزوده در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس

تصویب کلیات لایحه مالیات بر ارزش افزوده در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از ارائه گزارش رئیس سازمان‌ خصوصی‌سازی در باره نحوه واگذاری سهام عدالت و پیش‌بینی سود توزیعی بین سهامداران و تصویب کلیات لایحه مالیات بر ارزش افزوده در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمدرضا تابش در جلسه سه‌شنبه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اعلام این خبر اظهار کرد: رئیس سازمان خصوصی‌سازی تعداد سهامداران را 42 میلیون و 200 هزار نفر ذکر کرد و عنوان داشت که ظرف یکی دو ماه آینده سود دو دهک توزیع خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اضافه کرد: رئیس سازمان خصوصی‌سازی همچنین در پاسخ به سوالات و ابهامات اعضای کمیسیون اظهار کرد که با توجه به اینکه درمدت 10 سال گذشته ارزش سهام به 530 هزار تومان رسیده، سهامداران باید به سامانه مراجعه و صورت‌حساب را ملاحظه نمایند و فیش واریزی برای تکمیل سقف سهام را دریافت و اقدام کنند.

تابش با بیان اینکه دراین جلسه ارزش فعلی سهام حدود دو میلیون تومان ذکر شده است، تصریح کرد: پوری حسینی ابراز داشت که آنچه در خصوص سهام عدالت اجراشده، مر قانون نبوده و همه اقدامات گذشته را قبول ندارد ولی بنا به مصوبه شورای عالی اصل 44، قرار شده نسبت به گذشته کالبدشکافی نشود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: در این جلسه عنوان شد که در خصوص واریز سود سهام عدالت هیچ مشکلی وجود ندارد، اما از نظر تولید و توزیع برگه‌های سهام و تسلیم آن به سهامداران، چالش هایی وجود دارد.

در این جلسه رئیس سازمان‌ خصوصی‌سازی گزارشی از نحوه واگذاری سهام عدالت و پیش‌بینی سودی که باید بین سهامداران توزیع شود، ارائه و در ادامه کلیات لایحه مالیات بر ارزش افزوده تصویب شد.

نماینده مردم اردکان همچنین رسیدگی به کلیات لایحه مالیات بر ارزش افزوده را دستور کار دیگر کمیسیون برنامه و بودجه برشمرد و تصریح کرد: کلیات لایحه رای آورد و رسیدگی به جزئیات آن برای رفع ایرادات و اعمال نقطه نظرات اعضا، به جلسات آینده موکول شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.