کد مطلب: ۲۲۶۷۹۵

تطبیق بانک‌های ایرانی با استانداردهای نوین

تطبیق بانک‌های ایرانی با استانداردهای نوین

رئیس کل بانک مرکزی گفت: عملیات انطباق بانک‌های ایرانی با استانداردهای نوین گزارشگری مالی (IFRS) و مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در حال انجام است.

«ولی الله سیف» در دیدار با «استفان اینگوس» رئیس کل بانک مرکزی سوئد درباره بهبود شرایط ایران در گروه ویژه مالی (FATF) گفت: با توجه به مجموعه اقدامات انجام شده در خصوص مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم، امیدواریم در اجلاس آتی «FATF» شرایط ایران به حالت عادی برگردد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: رتبه ریسک اعتباری (OECD) ایران بهبود یافته است و تلاش می‌کنیم با تداوم روند مثبت کنونی، از رتبه پنجم به چهارم ارتقا پیدا کنیم. تلاش برای تبدیل دارایی‌های منجمد بانکی به دارایی‌های جاری، یکی از مهمترین اهداف آتی بانک مرکزی است.

وی در تشریح دستاوردهای اقتصادی ایران در طی چند سال گذشته، گفت: پیش بینی می‌کنیم که اقتصادایران امسال چهار درصد رشد داشته باشد همچنین اصلاح نظام بانکی ایران را در دستور کار بانک مرکزی قرار دارد و اقدامات مناسبی در این زمینه انجام شده است. د.

سیف اظهار داشت: نوسازی و توسعه ناوگان حمل‌و‌نقل ایران، ظرفیت سرمایه‌گذاری به ارزش حدود پنج میلیارد یورو ظرف سه سال آینده را دارد و در صورت تامین مالی این پروژه توسط طرف سوئدی، ضمن گسترش همکاری‌های تجاری دوجانبه، مسیر ارتباطات بانکی گشوده خواهد شد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.