کد مطلب: ۷۴۹۴۶۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بانک‌های تهران، شنبه و یکشنبه تعطیل هستند؟

بانک‌های تهران، شنبه و یکشنبه تعطیل هستند؟

معاون استاندار تهران از تعطیلی ادارات، مدارس و مراکز آموزشی و دانشگاه در روز آینده، شنبه، 23 دی 1401، خبر داد. اما آیا بانک‌ها هم مشمول تعطیلی می‌شوند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، مساله تعطیلی شنبه و یکشنبه‌های تهران در حال بررسی است و قرار است درباره آن تصمیم‌گیری شود. گفته شده که این تعطیلی شامل دستگاه‌های اجرایی است. فعلا طبق تصمیم استانداری فردا، شنبه، 24 دی 1401، تمام دستگاه‌های اجرایی و آموزشی تعطیل شدند. اما آیا این تعطیلی شامل بانک‌ها هم می‌شود.

بنا به اعلام معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار تهران شعب بانک‌ها در سراسر استان تهران از ساعت ۹ الی ۱۳ فعال هستند. مراکز ستادی بانک‌ها نیز به جز مراکزی که خدمات غیرحضوری و آنلاین را پشتیبانی می‌کنند، تعطیل هستند.

همچنین دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی گفت: شعب بانک‌های استان تهران از ساعت ۹ صبح الی ۱۳ ظهر فعال بوده و نسبت به خدمات حضوری اقدام می‌کنند.

به گزارش تسنیم، علیرضا قیطاسی، دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی، گفت: بر اساس اعلام استانداری تهران و با عنایت به تداوم شرایط خاص جوی و ضرورت صرفه‌جویی و مصرف گاز، فردا ستاد بانک‌ها و شرکت‌های تابعه در استان تهران تعطیل هستند. ضمنا واحدهای پشتیبان‌ بانک‌ها در ستاد به صورت کشیک آماده ی ارائه سرویس های غیر حضوری میباشند.

روابط عمومی بانک‌ مرکزی در گفتگو با خبرنگار تجارت‌نیوز تاکید کرد که بانک‌ها هم منتظر مصوبه استانداری هستند و تا زمانی که مصوبه نهایی و منتشر نشود نمی‌توان دقیقا اعلام کرد که آیا بانک‌ها هم تعطیل هستند یا نه.

از طرف دیگر مشخص نیست که آیا قرار بر تعطیلی کامل دستگاه‌های اجرایی است و یا مانند دفعات قبل این تعطیلی فقط شامل نهادها و دستگاه‌هایی می‌شود که امکان دورکاری دارند.

اگر قرار بر تعطیلی کلی تهران باشد- امری که کمی بعید است- بانک‌ها هم باید بعد از این تعطیل باشند. اما اگر قرار بر دورکاری باشد، فعالیت بانک‌ها به روال سابق جریان دارد و بانک‌ها مشمول تعطیلی نمی‌شوند.

اما اگر قرار بر تعطیلی بانک‌ها باشد، باید گفت که بانک‌های کشور سه روز کامل تعطیل خواهد بود و بعید است که استانداری و دولت چنین تصمیمی بگیرند.

نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که چرا چنین تصمیم مهمی باید به روز جمعه موکول شود و چرا استانداری تهران زودتر در این مورد تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی نکرده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.