کد مطلب: ۷۴۹۴۵۹

خبر فوری/ تهران فردا و پس‌فردا تعطیل است؟/ امتحانات مدارس برگزار می‌شود؟

خبر فوری/ تهران فردا و پس‌فردا تعطیل است؟/ امتحانات مدارس برگزار می‌شود؟

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار تهران گفت: ادارات، دانشگاه‌ها و مدارس استان تهران روز شنبه، 24 دی 1401، تعطیل است. اما درباره امتحانات مدارس و دانشگاه‌ها چه تصمیمی گرفته شده است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، تهران فردا ۲۴ دی ماه تعطیل است. این تعطیلی شامل کلیه دستگاه‌های اجرایی می‌شود. اما تصمیم‌گیری درباره تعطیلی دانشگاه‌ها و مدارس دارای ابهاماتی است و به نظر می‌رسد که هر دانشگاهی برای خودش تصمیم‌گیری کرده است.

تصمیم‌گیری درباره تعطیلی یکشنبه به بعدا موکول شد.

بر این اساس، کلیه ادارات و دستگاه‌های اجرایی کشور تعطیل است مگر دستگاه‌های خدمات‌رسان.

کلیه بانک‌های استان تهران فعال هستند اما ساعت کاری آنها تغییر کرده و کاهش یافته است.

کلیه مدارس تهران هم تعطیل است و فقط امتحانات پایه دوازدهم برگزار می‌شود.

دانشگاه‌ها هر کدام اما تصمیم خاصی برای خود گرفته‌اند و امتحانات برخی حضوری است و امتحانات برخی دیگر آنها لغو شده است.

برای اطلاع از جزئیات تعطیلی دانشگاه‌ها خبر زیر را بخوانید:

ماجرای تعطیلی تهران چیست؟

هفته گذشته بود که وزیر نفت در نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور خواستار تعطیلی تهران در روزهای شنبه و یکشنبه شد. درخواستی که مربوط به یک یا دو هفته نیست و کل فصل سرد سال را شامل می‌شود.

ظهر امروز معاون استانداری تهران به مهر خبر داد که تا چند ساعت دیگر درباره تعطیلی یا عدم تعطیلی دستگاه‌های اجرایی در روزهای شنبه و یکشنبه تصمیم‌گیری می‌شود.

حال با گذشت چند ساعت قدرت الله شفیقی اطلاع داد: تمام ادارات، نهادها و سازمان‌های اجرایی استان تهران با هدف مدیریت مصرف گاز شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ تعطیل است.

وی افزود: مدارس و دانشگاه‌ها به جز امتحانات نهایی پایه دوازدهم نیز تعطیل است.

این مسئول گفت: کلیه دستگاه‌ها از لحظه دریافت خبر موظف هستند وسایل گرمایشی گازسوز خود را خاموش کنند. شعب بانک‌ها در سراسر استان تهران از ساعت ۹ الی ۱۳ فعال هستند.

شفیقی افزود: مراکز ستادی بانک‌ها نیز به جز مراکزی که خدمات غیرحضوری و آنلاین را پشتیبانی می‌کنند، تعطیل است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار تهران با بیان اینکه تعطیلی دستگاه‌های اجرایی و ادارات، صرفاً به جهت تأمین رفاه عموم مردم به ویژه استان‌های شمالی اتخاذ شده است، گفت: مراکز امدادی، عملیاتی، دستگاه‌های خدمات‌رسان و حوزه‌های بهداشتی و درمانی از اجرای این طرح مستثنی هستند و همچنان به ارائه خدمات ادامه می‌دهند.

وزیر نفت خواستار تعطیل شدن تهران

پیشنهاد تعطیلی تهران پس از آن اعلام شد که جواد اوجی وزیر نفت در نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور درخواست تعطیلی شنبه و یکشنبه‌های تهران را خواستار شد.

در این نامه اعلام شده که با توجه به ورود جبهه هوای سرد به کشور و کمبود گاز و برق، بهتر است ادارات و دستگاه‌های اجرایی کشور شنبه و یکشنبه‌ها تعطیل باشد.

از طرف دیگر پیشنهاد این تعطیلی تنها محدود به یک یا دو هفته نیست و کل فصل سرد سال را در بر می‌گیرد و احتمالا در صورت موافقت دولت و استانداری،‌ دستگاه‌های اجرایی کشورچهار روز در هفته را تعطیل خواهند بود.

البته هنوز مشخص نیست که این تعطیلی به معنای تعطیلی کامل فعالیت‌های ادارات است و یا کارمندان آنها موطف به انجام دورکاری هستند.

همچنین هنوز مشخص نیست که آیا این تعطیلی بخش خصوصی را هم شامل می‌شود یا نه.

بانک‌ها از دیگر بخش‌های بسیار مهمی هستند که هنوز تکلیف تعطیلی آنها مشخص نیست.

از طرف دیگر مدارس و دانشگاه‌ها از دیگر بخش‌هایی هستند که احتمال تعطیلی آنها بسیار بالاست و به نظر می‌رسد که در روزهای آینده مجازی برگزار خواهد شد.

حالا دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها در عصر جمعه منتظر مصوبه و تصمیم استانداری تهران هستند که مشخص شود فردا و پس فردا تهران تعطیل است یا نه.

تاکنون اخبار تعطیلی مدارس و دستگاه‌های اجرایی برخی از استان‌ها اعلام شده است.

برای اطلاع از آخرین وضعیت تعطیلی استان‌ها هشتگ تعطیلی تهران را در تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    این طور تصمیمات نشون میده که چقدر کارمندی دولت در حال هدر دادن منابع کشور هستند که با تعطیلیشون مشکلی برای کشور بوجود نمیاد اما با تعطیلی بازار و شرکت های خصوصی دچار بحران میشن.بهتر تعدیل نیرو کنند تا مشکلات مالی همه حل بشه

    • ناشناس

      نشان دهنده این است که نیروی مفید کاری در سازمانها ادارات ۲۰٪ هست و نیروی کار مفید ۲ ساعت در روز اگر باشد

  • ناشناس

    #زمستان سخت
    خاک برستون

  • ناشناس

    باسلام باتوجه به اینکه اخباراعلام کرد که مدارس فردا شنبه تعطیل هستند چرا آموزش وپرورش منطقه ۱۸ اعلام کرده که کلاس ها باید مجازی تشکیل بشه

    • معلم

      درود بر شما اصلا مجازی غیر قانونیه. دولت معلم ها را اجبار کرده با وسایل و هزینه شخصی خودشون تدریس کنن حقوق که نمیدن هیچ ظلم و زورگویی هم اضافه شده. سایر ادارات تعطیل ولی معلم باید با مردم چت کنه و اعصابش خراب بشه اونم بدون هیچ امکاناتی و از جیب خودش. این چه داستانیه از خودشون در آوردن بچه سر کلاس درس نمیخونه از راه دور اونم بدون امکانات دیگه چه صیغه ایه جمع کنید بابا. من که تا امکانات ندن از وسایل شخصیم کاری نمیکنم. انقدر پررو شدن محل کار رو تعطیل میکنن پول و امکاناتم نمیدن بعد دستور هم میدن که بشین توی خونت با خرج خودت جوابگوی مردمی باش که سواد مجازی ندارن. یکی میگه نت ندارم یکی میگه یاد نگرفتم یکی اومده پیوی درد دلشو میگه. ملتو انداختن به جون معلما با این مزخرفات مجازیشون. دانشگاه با اینکه دانشجو بالغ و بزرگ هست مجازی نمیفهمه میره سر کلاس توی ابتدایی میگن صوتی درس بده چقدر اینا گوسفندن اعصاب نذاشتن برامون

    • متین

      نه

    • ناشناس

      حضوری تعطیله ولی آنلاین برا همه بود

  • پویا

    زمستان سخت

  • ثریا

    خود کرده را تدبیر نیست

  • ناشناس

    سلام نظر من این است که فردا و پس فردا تعطیل شود
    چون یک کمی هم هوا آلوده است و به دلیل کم بود گاز
    از شما خواهش میکنم فردا وپس فردا تعطیل شود که به بقی هموطنان گاز برسد که حق بقی زیر پای نشود
    ممنون از شما

  • ناشناس

    سلام نظر من این است که فردا و پس فردا تعطیل شود

  • ناشناس

    دمه وزیر نفت گرم

  • .....

    یک شنبه تعطیل هست

  • ناشناس

    چرا درباره تعطیلی یکشنبه نمیگن

    • ناشناس

      ببخشید برای چی تعطیل است؟