کد مطلب: ۶۳۵۵۳۲

احتمال تعطیلی سفارت آمریکا در روسیه

احتمال تعطیلی سفارت آمریکا در روسیه

سفیر آمریکا در مسکو در سخنانی اعلام کرد: آمریکایی‌ها یا الان روسیه را تَرک کنند یا روی کمک سفارت واشنگتن حساب باز نکنند، شاید دولت روسیه سفارت آمریکا را تعطیل کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از خبرگزاری الجزیره، جان سالیوان سفیر آمریکا در مسکو خطاب به اتباع این کشور در روسیه: یا اکنون روسیه را ترک کنید یا به فکر طرحی باشید که بدون کمک سفارت آمریکا این کار را انجام دهید.

وی در این خصوص ادامه داد: شاید دولت روسیه سفارت آمریکا را تعطیل کند.

وی این سخنان را با ادعای بدتر شدن اوضاع و تحولات در اوکراین مطرح کرد.

دو هفته از آغاز اقدام نظامی روسیه در اوکراین می‌گذرد و چند روزی است که شاهد ایجاد گذرگاه‌های امن برای خروج شهروندان اوکراینی از مناطق درگیری هستیم.

در این میان، ولادیمیر زلنسکی به رغم قدردانی‌های گاه و بی گاه از شرکای غربی، به طور کلی آنها را به انفعال متهم می‌کند به ویژه آنکه از بیم درگیری با روسیه، حاضر به ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین نیستند.

در همین حال، مهمترین تحولی که از شب گذشته تا کنون اتفاق افتاده، تصمیم آمریکا و انگلیس برای ممنوعیت واردات نفت از روسیه بوده است.

این در حالی است که اتحادیه اروپا خود را از همراهی با این تصمیم معاف و به نیاز خود به تولیدات انرژی روسیه اذعان کرده است. در نهایت آنکه شاهد تقلای کاخ سفید برای مجاب کردن برخی کشورها به افزایش سقف تولید نفت برای تنظیم بازار هستیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.