خبر مهم:

کد مطلب: ۷۶۱۰۵۶

مدارس چهارمحال و بختیاری غیرحضوری شد

مدارس چهارمحال و بختیاری غیرحضوری شد

تمامی مدارس چهارمحال و بختیاری با توجه به بارش برف و لغزنده بودن معابر، فردا 26 بهمن غیر حضوری خواهد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تمامی مدارس چهارمحال و بختیاری فردا 26 بهمن 1401 غیرحضوری است.

آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اعلام کرد: با توجه به بارش برف و لغزندگی معابر، تمامی کودکستان‌های استان فردا تعطیل است، همچنین فعالیت آموزشی تمامی مدارس استان به صورت غیرحضوری در شبکه شاد برگزار می‌شود.

وضعیت آب و هوای چهارمحال و بختیاری در هفته چهارم بهمن

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری اعلام کرده است که براساس پیش‌بینی‌های انجام شده با فعال شدن یک سامانه بارشی جدید در هفته پایانی بهمن ماه شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، غرب فارسان، جنوب بروجن، غرب بن و شمال‌غرب شهرکرد در وضعیت قرمز قرار می‌گیرد.

مهران چراغ‌پور تاکید کرد: براساس این پیش‌بینی بقیه مناطق و شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری در وضعیت هشدار نارنجی قرار دارد.

وی افزود: بارش به‌نسبت شدید برف و باران، آذرخش، وزش باد به‌نسبت شدید، کولاک برف در گردنه‌ها، خطر سقوط بهمن، رخداد مه‌گرفتگی، کاهش دید افقی، طغیانی شدن رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها مخاطره اصلی فعال شدن این سامانه بارشی است.

چراغ‌پور تصریح کرد: لغزندگی سطح جاده‌ها و اختلال در تردد به‌ویژه در گردنه‌ها و گذرگاه‌های کوهستانی، جاری شدن روان‌آب و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، کولاک برف، سقوط بهمن، مه‌گرفتگی و کاهش دید افقی از اثرات این مخاطره‌ها است.

وی یادآور شد: در این مدت پرهیز از سفرهای غیرضروری، احتیاط در رانندگی برای عبور از جاده‌های کوهستانی، به‌همراه داشتن تجهیزات زمستانی، توقف فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از توقف، اسکان و پارک خودروها در زیر درختان و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از چرای دام‌ها در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه‌ها، آمادگی زمستانی راهداری به‌ویژه در گردنه‌های برف‌گیر، آمادگی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای برف‌روبی معابر، برف‌تکانی درختان، تنظیم آب ورودی استخرهای پرورش ماهی و سایر اقدامات پیشگیرانه مورد توجه جدی قرار گیرد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.