کد مطلب: ۳۴۴۴۷۶

جعفری دولت آبادی خبر داد:

تعقیب ۳۰ مدیر در پرونده بانک سرمایه / بازداشت ۴ کارمند وزارت صمت در واردات خودرو

تعقیب ۳۰ مدیر در پرونده بانک سرمایه / بازداشت 4 کارمند وزارت صمت در واردات خودرو

دادستان عمومی و انقلاب تهران: در پرونده بانک سرمایه ۳۰ مدیر تحت تعقیب قرار گرفتند که همه به دادگاه خواهند آمد و این بانک نمونه‌ای از فساد کامل است.

به گزارش تجارت‌نیوز، عباس جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران در حاشیه نشست مرتبط با آسیب‌های اجتماعی در جمع خبرنگاران مواردی را مطرح کرد. صحبت‌های وی را در ادامه می‌خوانید.

*تخلفات صورت گرفته در بانک سرمایه نمونه‌ای از فساد کامل است و در این رابطه ۳۰ مدیر تحت تعقیب قرار گرفتند که همه به دادگاه خواهند آمد.

*درباره آخرین وضع پرونده حقوق‌های نجومی باید بگویم که 50 کیفرخواست صادر شده که 14 مورد منجر به صدور حکم شده و چون احکام قطعی نشده است از بیان جزئیات آن معذورم.

*در حوزه ارز نیز دستگیری‌ها همچنان ادامه دارد و شب گذشته هم تعدادی دیگر دستگیر شدند.

*تشکیل شعب ویژه سرآغاز دوره جدیدی در مبارزه با فساد است، فقط در چهار پرونده 10 هزار میلیارد تومان ارزش مالی بود که کیفرخواست آن صادر شده است و مردم به دستگاه قضایی اعتماد کنند.

*امروز مبارزه با فساد سیاست تبلیغی نیست بلکه نوعی الزام است و همه کسانی را که ارزهای کشور را به غارت برده اند محاکمه خواهیم کرد.

*درباره ترخیص خودروهای وارداتی باید بگویم که این موضوع دو بخش است و دادسرا در بخش مربوط به پرونده‌های گمرک نقشی ندارد و به سیاست‌های دولت بر می‌گردد اما آنچه دادستانی ورود کرده، توقیف 5 هزار خودرو در سلفچکان و در پرونده واردات خودرو است که قابل ترخیص نیست و منتظر رأی دادگاه هستیم.

*در مورد پرونده بانک سرمایه هم که دادگاه آن از دیروز آغاز شده است باید بگویم که در این پرونده 30 مدیر تحت تعقیب قرار گرفته اند که آقای بخشایش و کاظمی از جمله این مدیران بودند و بقیه کسانی که در این بانک مدیریت داشتند و تحت تعقیب هستند، پرونده‌شان به دادگاه می‌رود.

* بانک سرمایه نمونه‌ای از فساد کامل است و همه چیز در این پرونده دست به دست هم داد و بخش خصوصی، دولتی و عوامل داخلی و پیرامونی ورود کرده بودند.

*ما در این پرونده شیوه های مختلف از جمله استفاده از کارتن خواب‌ها، مدیران دولتی، رشوه، رانت، خرید املاک به قیمت ارزان و فروش به بانک به قیمت گران و ارائه تسهیلات گسترده را داشتیم.

*البته در بخش مبارزه با فساد نباید فرافکنی کنیم و فساد را به این دولت یا آن دولت نسبت ندهیم.

پرونده وارد کنندگان خودرو 30 متهم دارد

*پرونده مرتبط با واردکنندگان خودرو 30 متهم دارد و 10 دلال و 4 کارمند وزارت صمت و تعدادی واردکننده خودرو در بازداشت هستند.

*خانم فرشته تنگستانی یکی از متهمان اصلی این پرونده بود که چندی پیش از کشور فرار کرد اما اخیراًً خواهر او دستگیر شد و اعترافاتی کرده است.

*پرونده مربوط به خودرو در بندر عباس هم که به دادسرای تهران ارسال شده است 5 متهم دارد و تعدادی از مدیران شرکت بزرگ وارد کننده خودرو و مدیران گمرک بازداشت هستند.

*در پرونده میثم رضایی هم که 10 متهم دارد 60 خودرو توقیف و املاک بسیار زیادی شناسایی شده است و امیدواریم این پرونده که 1300 شاکی دارد تا یک ماه آینده به دادگاه برود.

*درباره دخالت برخی کشورهای غربی در امور قضایی کشور باید بگویم که ما در این خصوص با محکومانی مواجهیم که جرایم سنگین و حکم حبس 10 تا 15 سال دارند و یکی از نمونه های آن خانم زاغری است و از دولت های غربی می خواهیم در امور قضایی ایران دخالت نکنند.

*خانم زاغری تاکنون 100 مورد تماس با خانواده داشته و از امکانات پزشکی بسیار خوبی استفاده کرده است.

*ادعاهای غربی‌ها در این خصوص غرض ورزی و برای تحت الشعاع قرار دادن نظام قضایی کشور است و ما در زندان قاضی مقیم داریم و مرتب با اینها دیدار می شود و ادعایی که اخیراً دولت انگلیس درباره خانم زاغری مطرح کرد، صحت ندارد و باید از فرافکنی دست بردارند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.