کد مطلب: ۶۶۲۹۱

تعمیرات اساسی پالایشگاه نفت تهران آغاز شد

تعمیرات اساسی پالایشگاه نفت تهران آغاز شد

رئیس اداره آب، برق و بخار شرکت پالایش نفت تندگویان، از آغاز عملیات تعمیرات اساسی (اورهال) پالایشگاه تندگویان از امروز (شنبه، ١٦ مردادماه) خبرداد.اکبر کاظمی،با بیان این‌ مطلب گفت: تعمیرات اساسی واحد تقطیر شماره یک پالایشگاه جنوبی از نیمه مردادماه امسال به مدت ٢٥ روز وارد مرحله تعمیرات اساسی شده و پالایشگاه از مدار تولید

f107d383bc1b71096fdaf52368afd110_XL.jpg رئیس اداره آب، برق و بخار شرکت پالایش نفت تندگویان، از آغاز عملیات تعمیرات اساسی (اورهال) پالایشگاه تندگویان از امروز (شنبه، ١٦ مردادماه) خبرداد.اکبر کاظمی،با بیان این‌ مطلب گفت: تعمیرات اساسی واحد تقطیر شماره یک پالایشگاه جنوبی از نیمه مردادماه امسال به مدت ٢٥ روز وارد مرحله تعمیرات اساسی شده و پالایشگاه از مدار تولید خارج خواهد شد.
به گفته وی، کوچکترین قطعات و تجهیزات مکانیکی و الکترونیکی همه دستگاهها و ادوات بزرگ و پیچیده پالایشگاه در عملیات اورهال بازرسی، تعمیر و یا تعویض می شود.
معاون اداره بهره‌برداری پالایشگاه تهران ادامه داد: با توجه به پیچیدگی دستگاههای صنعتی در واحدهای پالایشگاهی در تعمیرات اساسی از نیروهای متخصص در زمینه مکانیک، الکترونیک و الکتروتکنیک استفاده می‌شود و با نظرات کارشناسان بازرسی کوچکترین قطعات مکانیکی، دستگاهها و ادوات پیچییده همگی تعمیر، تعویض و بازرسی می شود.
وی با بیان این‌که تعمیرات اساسی واحد های پالایشی بسته به عملکرد آن ها و برای تعمیر و رفع عیوب تجهیزات جهت تداوم کار و ایمنی سه تا پنج سال تعیین می‌شود، اعلام کرد: تعمیرات اساسی پالایشگاه در مدت زمان مشخص انجام خواهد شد و موظف به رعایت تمامی اصول تعیین شده در این مورد هستیم.
کاظمی ادامه داد: در طول تعمیرات اساسی به طور معمول اجزای واحدهای عملیاتی مورد بازرسی قرار می‌گیرند، بویژه نقاطی که تحت تنش بالا هستند مورد بازرسی دقیق‌تری قرار می‌گیرند و در صورتی که معایبی وجود داشته باشد با تمهیدات مورد نظر تعمیر و یا تعویض‌ صورت خواهد گرفت.
وی گفت: تعمیرات اساسی نقش مهم و پیشگیرانه‌ای در جلوگیری از بروز حوادث ناخواسته در تجهیزات و حوادث احتمالی خواهد داشت.
رئیس اداره آب، برق و بخار شرکت پالایش نفت تهران ادامه داد:تمیز کردن وسایل و قطعات ظروف و برج‌ها از دیگر اقدام هایی است که در این دوره ازسوی کارکنان متخصص شرکت و نیروهای تعمیراتی زیرنظر بهره‌بردار که نظارت کامل بر روند اجرای عملیات دارد، انجام می شود.
وی با اشاره به این‌که واحد تقطیر جنوبی پالایشگاه تهران روزانه ١٢٥ هزار بشکه ظرفیت دارد، اظهار کرد: هدایت عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه به عهده واحد بهره‌برداری است که پس از بستن واحد در اختیار واحد تعمیرات قرار می‌گیرد و در ادامه واحد تعمیرات براساس گزارشهای واحد بازرسی و کارشناسان این بخش اقدام به تعمیر یا تعویض قطعات می‌کند و پس از پایان مراحل واحد را تحویل بهره‌بردار می‌دهد.
کاظمی با اشاره به این‌که آخرین تعمیرات اساسی واحد تقطیر پالایشگاه در سال ٩١ صورت گرفته است، گفت: تعمیرات واحدهای تقطیر در خلاء و اتمسفر، واحد ال پی جی، بخشی از گوگودسازی و کک‌زدایی واحد کاهش گران‌روی انجام خواهد شد.
وی ادامه داد:در زمان تعمیرات اساسی واحدهای یوتیلیتی در پالایشگاه جنوبی سه دستگاه بویلر به ظرفیت ١٤٥ تن در ساعت، یک‌دستگاه بویلر با همین ظرفیت در پالایشگاه شمالی تعمیرات اساسی می شوند.
معاون اداره بهره‌برداری پالایشگاه تهران افزود: در مدت اورهال واحد تقطیر تعمیرات یک ژنراتور برق ٧,٢ دهم مگاواتی انجام خواهد شد. همچنین یک دستگاه ECO بر روی بویلرهای یکی از پالایشگاه شمالی نصب و راه‌اندازی خواهد شد.
شرکت پالایش نفت تهران در ١٥ کیلومتری جنوب تهران واقع شده و شامل دو پالایشگاه جنوبی «شماره ١» و پالایشگاه شمالی «شماره ٢» می شود که با توجه به نیازهای بازارهای داخلی به فرآورده‌های نفتی ساخت این پالایشگاه از سال ٤٤ آغاز و در ٤٧ تکمیل شد.
ظرفیت اسمی این پالایشگاه ٨٥ هزار بشکه در روز بود که طی اصلاحات فرآیندی در سالهای ٥٥ و ٨٢ به ١٢٠ هزار بشکه در روز افزایش یافت.
در گفتگو با خبرنگار شانا ،روند رو به رشد مصرف فرآورده‌های نفتی و ضرورت تامین نیاز بازار داخلی؛ تاسیس و راه اندازی پالایشگاه دوم، با ظرفیت ١٠٠ هزار بشکه در روز را در سال ٥٢ ایجاب کرد. در سال ٨٢ ظرفیت این پالایشگاه با اجرای طرحهای توسعه‌ای به ١١٠ هزار بشکه در روز افزایش یافت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.