کد مطلب: ۳۵۵۰۹۲

ترامپ افزایش تعرفه کالاهای چینی را به تعویق انداخت

ترامپ افزایش تعرفه کالاهای چینی را به تعویق انداخت

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به حصول پیشرفت اساسی در مذاکرات تجاری با پکن، مهلت تعیین شده برای افزایش تعرفه علیه کالاهای وارداتی از چین را به تعویق انداخت.

به گزارش تجارت‌نیوز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که مهلت تعیین شده برای افزایش تعرفه‌های تجاری علیه کالاهای چینی را به تعویق می‌اندازد.

براساس گزارش فایننشال تایمز، ترامپ با بیان اینکه پیشرفتهای محسوسی در مذاکرات واشنگتن و پکن حاصل شده است تاکید کرد که مهلت اعمال افزایش تعرفه‌ها علیه واردات کالاهای چینی که پیش از این اول ماه مارس تعیین شده بود را به تعویق خواهد انداخت.

وی افزود: در مذاکرات دوجانبه پیشرفت اساسی درباره مسائل ساختاری مانند حمایت از مالکیت معنوی، انتقال تکنولوژی، کشاورزی، خدمات، ارز و مسائل دیگر به دست آمده است.

وی با اشاره به این مسائل گفت که مهلت تعیین شده را عقب می‌اندازد.

ترامپ همچنین اعلام کرد که به زودی برای حصول نتیجه نهایی با «شی جینپینگ» رئیس جمهور چین در واشنگتن دیدار و رایزنی خواهد کرد.

رئیس جمهور آمریکا جزئیات بیشتری درباره اینکه مهلت بعدی چه زمانی خواهد بود ارائه نکرد.

از زمان روی کار آمدن ترامپ، روابط تجاری میان واشنگتن و پکن بر سر اعمال تعرفه‌های تجاری که آمریکا اعمال کرده است چار تنش شده است.

ترامپ قصد داشت روی 200 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از چین که پیش از این تعرفه 10 درصدی اعمال کرده بود تعرفه جدید 25 درصدی اعمال کند.

آمریکا سالانه بیش از 600 میلیارد دلار از چین کالا و خدمات وارد می‌کند.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.