کد مطلب: ۳۳۱۸۳۱

در پی اعتراضات گسترده مردمی

افزایش قیمت سوخت در فرانسه ۶ ماه به تعویق افتاد

افزایش قیمت سوخت در فرانسه 6 ماه به تعویق افتاد

نخست وزیر فرانسه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد در پی اعتراضات مردمی افزایش مالیات سوخت برای مدت شش ماه به حالت تعلیق در آمده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، به نقل از آر تی، پیش از این برخی منابع دولت فرانسه گفته بودند که امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری در مقابل اعتراضات مردمی از درخواست خود برای افزایش مالیات سوخت کوتاه آمده است.

فرانسه نزدیک به سه هفته است که با نارآرامی و اعتراضات گسترده به طرح‌های اقتصادی ماکرون از جمله افزایش قیمت سوخت مواجه است.

ادوار فیلیپ، نخست وزیر فرانسه درباره تصمیم جدید دولت گفت: اقداماتی برای بهبود قدرت خرید مردم فرانسه اتخاذ کرده‌ایم و اینکه وضعیت معیشتی و درآمد کارگران بهبود یابد.

وی ادامه داد: در خشونتهای اخیر 4 تن کشته و صدها تن زخمی شدند و آسیب‌های زیادی به اموال عمومی وارد شد. آنچه در شنبه گذشته رخ داد دیگر نباید تکرار شود. دولت آماده مذاکره است و باید بگویم کسانی که مرتکب جرمی شده‌اند، محاکمه خواهند شد.

نخست وزیر فرانسه افزود: دولت سه برنامه اقتصادی اصلی در دست اجرا دارد که اولین آنها تعلیق شش ماهه افزایش مالیات حامل‌های انرژی است. دوم افزایش قیمت گاز و برق که قرار است از سال آتی (2019) اعمال شود تا به نتیجه رسیدن مذاکرات اعمال نخواهد شد و سوم اینکه مذاکراتی با تمامی گروه‌های شغلی و سندیکاهای کارگری برای کنترل اوضاع انجام خواهد شد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.