کد مطلب: ۵۳۱۵۶۶

مقررات جدید در بازار سرمایه اجرا شد

اعمال دامنه نوسان جدید در بورس از امروز

اعمال دامنه نوسان جدید در بورس از امروز

بر اساس مصوبه هیات مدیره سازمان بورس، از امروز(اول اردیبهشت) دامنه نوسان مثبت ۶ و منفی ۳ درصدی در بازار سهام اعمال می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دامنه نوسان در بازار سرمایه از ۲۵ بهمن‌ سال گذشته در حالی از مثبت و منفی ۵ به مثبت ۶ و منفی ۲ درصد تغییر کرد که قرار بود این دامنه نامتقارن به مدت دو هفته میهمان بازار سهام باشد و اما دو ماه ماندگار شد؛ دامنه نامتقارنی که به باور کارشناسان با هدف کنترل ریزش شاخص و قیمت سهام شرکت‌ها در این بازار اعمال شده و بیشتر برای مدیران و متولیان بازار سرمایه کارکرد کنترلی دارد.

این در شرایطی است که اعمال دامنه نوسان جذابیت معاملات در قیمت‌های پایین را از معامله‌گران گرفته و عدم نقدشوندگی در بازار سهام را به شدت افزایش داده است.

با وجود این با تصویب هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار از ابتدای اردیبهشت به مدت یک ماه دامنه نامتقارن به مثبت ۶ و منفی ۳ درصد افزایش یافته است.

بر این اساس بنا بر اعلام مدیریت عملیات بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران مطابق مصوبه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار از امروز(چهارشنبه) تا اطلاع ثانوی، دامنه نوسان قیمت سهام در کلیه نمادهای معاملاتی بازارهای بورس اوراق بهادار تهران به صورت نامتقارن مثبت ۶ و منفی ۳ درصد خواهد بود. همچنین دامنه نوسان در انواع اوراق با درآمد ثابت، صندوق های قابل معامله، اختیار معامله،اختیار فروش تبعی، آتی، آتی سبد سهام و اوراق تسهیلات مسکن بدون تغییر خواهد بود.

همچنین مدیر عملیات بازار فرابورس ایران با انتشر اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مطابق مصوبه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، از روز یکم اردیبهشت تا اطلاع ثانوی، دامنه نوسان قیمت سهام در کلیه نمادهای معاملاتی بازارهای اول و دوم فرابورس ایران به صورت مثبت ۶ و منفی ۳ درصد خواهد بود.

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علي

    قبلا منفی 2 بود
    الان باید -3 رو به مدیران بورس و دولتمردان تبریک گفت …!!!!!!!!!!!!1

  • علي

    این وضعیت نتیجه فروشهای آبشاری حقوقی هاست

  • علي

    سیمانی ها افزایش نرخ گرفتن یا کارخونه هاشون آتش گرفته …!!!!!!!!!!!!!!

  • علي

    دامنه بورس باید متقارن باشد گویا مدیریت مدیران فقط در تغییر دامنه خلاصه میشود
    …!!!!!!!!!!!!!!!!

  • علي

    کلا دامنه نوسان را بردارید تا بورس کیلومتر صفر کنه

  • علي

    بجای بازی با دامن نوسان به نظرم مجدد باید مردم و به سرمایه گذاری در بورس کرد

  • حسين

    کل مدیریت مدیران بورس شده بالا و پایین کردن دامنه نوسان …..!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • مريم

    تنهاه راه نجات بورس اینه که یک بار دیگر بورس جای سرمایه گذاریست را راه بندازید

  • محمدخان

    وقتی دولت به مردم دروغ میگه و یک سری از آقایان رده بالا نظام در پایین قیمتها خرید می‌کنند و مردم بدبخت با سرمایه جز را تشویق به خرید می‌کنند و بعد خوشان در اوج قیمتها میفروشن و خارج می‌شوند همین است.حال دو نفر اینجا مقصر هستند.هم دولت با دروغاش که برای خودیهای خود پول بسازند.هم مردمی که کارشناس بورس نیستند وبه طمع ‌بدون اطلاعات کافی کل سرمایه خود را وارد بورس کردند.

  • محمدخان

    آیا حقیقت را گفتن افترا است