کد مطلب: ۲۸۸۴۸۱

تغییر استاندارد تولید آبلیمو/ تخلفات کنترل می‌شوند

تغییر استاندارد تولید آبلیمو/ تخلفات کنترل می‌شوند

رئیس سازمان استاندارد با بیان اینکه مواد غذایی تحت پوشش استاندارد اجباری هستند، گفت: استاندارد تولید آبلیمو برای شناسایی تخلفات تغییر می‌کند.

تمام افراد جامعه با مواد غذایی سر و کار دارند و در این بین با توجه به گسترش شهرنشینی مصرف انواع کنسرو و آبلیمو‌های صنعتی مصرف زیادی یافته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، در این بین برخی از افراد با سوءاستفاده از فضای موجود اقدام به تقلب در تولید مواد غذایی می‌کنند و به تازگی شکایات از مواد غذایی کنسروی و آبلیمو‌های بسته‌بندی افزایش یافته و نیاز به کنترل بیشتر از سوی مسئولان ذیربط دارد.

در این رابطه نیره پیروزبخت رئیس سازمان استاندارد درباره نحوه نظارت سازمان استاندارد بر روی مواد غذایی و به ویژه کنسرو‌ها اظهار کرد: در حوزه مواد غذایی مانند کمپوت‌ها، کنسرو‌ها و موادی همانند آبلیمو تحت پوشش استاندارد اجباری هستند و بر روی آن‌ها دقت‌های ویژه‌ای صورت می‌گیرد.

وی گفت: طی یکی دوسال اخیر طرح تحقیقاتی گسترده‌ای بر روی آبلیمو‌ها صورت گرفته است که منجر به تغییر استاندارد آبلیمو شده است که در حال بررسی است.

رئیس سازمان استاندارد افزود: مردم گله‌هایی زیادی در این مورد داشتند که برخی آبلیمو‌ها تقلبی هستند که با این استاندارد به راحتی آبلیمو‌های تقلبی شناسایی و تخلفات کنترل خواهند شد.

پیروزبخت خاطرنشان کرد: سازمان استاندارد به دنبال این نیست که حالت پلیسی داشته باشد بلکه سعی می‌کنیم با راهنمایی و دادن مشاوره به واحد‌های تولیدی اشکالات را برطرف کنیم تا واحد‌ها به تولیدکننده استاندارد تبدیل شوند.

منبع: میزان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.