کد مطلب: ۶۶۹۲۳۴

مستاجران بخوانند/ تغییر جدید در وام ودیعه مسکن

مستاجران بخوانند/ تغییر جدید در وام ودیعه مسکن

به گفته وزیر راه و شهرسازی طبق مصوبه شورای پول و اعتبار نرخ سود کمک‌ودیعه مسکن ۱۸ درصد است که ۵ درصد آن شامل یارانه خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آمادگی اتحادیه مشاوران املاک برای اجرای مصوبه سران قوا،‌ گفت: مالکان به مستاجران کمک کنند تا این شرایط سخت پشت سر گذاشته شود.

تسنیم گزارش داد،‌ رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد:‌ با مصوبه ستاد سران قوا، قرارداد یک‌ساله مستاجران تمدید می‌شود. به موجب آن میزان افزایش نرخ اجاره‌بها در تهران و شهر‌های بزرگ ۲۵ درصد و در شهر‌های دیگر ۲۰ درصد خواهد بود.

قاسمی در خصوص تفاوت مصوبه ستاد کرونا طی ۲ سال اخیر با مصوبه اخیر شورای هماهنگی سران قوا، افزود: این مصوبات تفاوت زیادی ندارد، ولی ضمانت اجرایی آن دستگاه قضائی است البته بسته جدیدی هم هست که این هفته در دولت مطرح می‌شود که قطعا می‌تواند به مستاجران کمک کند.

وی ادامه داد: کد رهگیری و سامانه رهگیری به وزارت راه و شهرسازی منتقل شده و از این پس همه معاملات باید با کد رهگیری ثبت شود تا قابل پیگیری باشد.

ثبت نشدن اجاره‌نامه برای تمدید تخلف است؟

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که ثبت نشدن اجاره‌نامه برای تمدید بین موجر و مستاجر تخلف است، تصریح کرد: اگر کد رهگیری در سامانه اسکان و املاک ثبت نشود خانه خالی محسوب می‌شود و بر اساس قانون مشمول مالیات خواهد شد.

قاسمی با یادآوری این‌که ۶۰۰ هزار واحد مسکونی خالی شناسایی و به سازمان مالیاتی معرفی شده است، اضافه کرد: به صاحبان این خانه‌ها پیامک ارسال شد. از آنجا که ممکن است در سامانه اشتباهاتی صورت گرفته باشد مالکان می‌توانند اعتراض خود را ثبت کنند.

وی از اعتراض ۶۰ هزار مالک به خالی بودن واحدها خبر داد و با بیان این‌که امیدواریم همکاری موجرین بر اجاره مسکن تاثیرگذار باشد، افزود: ۴۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی برای تسهیلات کمک‌ودیعه مسکن پیش‌بینی شده که متقاضیان برای دریافت آن باید در سامانه نام‌نویسی کنند.

وزیر راه و شهرسازی مبلغ کمک ودیعه در تهران را ۱۰۰ میلیون، در سایر کلانشهر‌ها ۷۰ میلیون و در شهر‌های دیگر را ۴۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار نرخ سود کمک‌ودیعه ۱۸ درصد است که ۵ درصد آن شامل یارانه می‌شود.

رقم وام ودیعه مسکن در اطراف پایتخت

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: هم اکنون تسهیلات ودیعه مسکن تنها در شهر تهران ۱۰۰ میلیون تومان است و در سایر شهرهای اطراف شهر تهران از جمله اسلام شهر و رباط کریم ۷۰ میلیون تومان است، بنابراین متقاضیان در هنگام ثبت‌نام به این موضوع باید توجه کنند.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تمامی راستی‌آزمایی‌ها از طریق سامانه برای ثبت‌نام کنندگان تسهیلات ودیعه مسکن انجام می‌شود و امسال نظارت‌ها بر روند ارائه تسهیلات افزایش چشم‌گیری پیدا می‌کند و دیگر نظارت‌ها به‌صورت دستی نخواهد بود.

پارسال میزان تسهیلات ودیعه مسکن در استان تهران ۷۰ میلیون تومان بود که به گفته عضو اتحادیه مشاوران املاک استان تهران بیش از ۹۰ درصد از دریافت‌کنندگان تسهیلات از طریق قراردادهای صوری اقدام به دریافت تسهیلات کرده بودند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    همش داستانه

  • میلاد میرزاحسینی بازقلعه

    سلام من ثبت نام کردم ولی صاحب خونه نمیاد مشاوره املاک برای کده رهگیری..میگه برام مالیات میبرن…منی که پول پیش ندارم ماه ۲۵۰۰ کرایه میدم دوماه هم بیشتر وفت ندارم چیکار کنم ی راهی جلو من بذارین با ی بچه ۲سال کجا برم

    • ناشناس

      بعضی از بنگاه ها کد رهگیری سوری میزنن

  • ناشناس

    س بانکها خیلی لفت میدن وپول در حسابشون نگه میدارن اگر راسته پیش بینی شده سریع پرداخت کنند ممنون۸

  • ناشناس

    س واقعا بانکها دیر والاف میکنند تا وام میدن

  • ح

    سلام من با کلی دوندگی صاحب خونه رو راضی به کردم تا کد رهگیری بگیرم چند روز بعد کدپستی منطقه مارا تغییر دادند الان کدپستی جدید برای کد رهگیری که گرفتم ثبت نمیشه و علنا این همه خرج کردن و دوندگی بی فایده بود
    لطفاً بابت تغییر کدپستی که انجام دادین یک راه حلی هم برای کد رهگیری بدین؟

  • سلیمان خسروی

    وام واقعا دولت بار نگذاره یا بانک‌ها عمل نمیکنند حقیقتا بانک‌ها انگار جیب پدرشان وام میندهند من جانبازان وایثارگر کارمند جهت دریافت وام ۱۰0۰۰۹۰۹۰۰۰۱ریالی مراجعه کردم بانک ایذه خوزستان جان مارا به لب رساند سرپرست آن یک قدم برای انقلاب ودفاغ از از آب خاک برنداشته است تکلیف من نوعی کارمند برای گرفتن وام چیست

  • ناشناس

    من تو آپارتمان برادرم مستاجر هستم و کد رهگیری هم گرفتم و ثبتنام هم کردم ولی اینبار بانک قبول نمیکنه و میگه شما صوری قولنامه درست کردین خب حالا چجوری میتونم ثابت کنم که صوری نیست لطفا کمک

  • ناشناس

    چرا نظارتی وجود نداره که صاحب خانه به هیج وجع نرخ افزایش ۲۵درصد و ۲۰درصد رعایت نمیکنه و ۳برابرشو داره میگیره و میگه نمیخوای خالی کن برو ۲۰درصد افزایش گیر بیار

  • ناشناس

    گفتن استان وام ۷۰ میلیون ولی میری بانک میگن ۴۰ میلیون بخشنامه اومده

  • ناشناس

    تورم زا