کد مطلب: ۵۷۲۱۶۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تغییر حجم مبنا در فرابورس چه تاثیری بر بازار سهام دارد؟

تغییر حجم مبنا در فرابورس چه تاثیری بر بازار سهام دارد؟

دیروز ۲۴ مرداد اطلاعیه‌ای در خصوص تغییر حجم مبنا در بازار فرابورس منتشر شد. این ابلاغیه از دوم شهریور ماه اجرایی است و بر این اساس در نمادهای معاملاتی مندرج در بازار پایه فرابورس معادل نیم درصد سرمایه پایه شرکت لحاظ خواهد شد. تاثیر این تغییر در بازار چه خواهد بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، دیروز ۲۴ مرداد اطلاعیه‌ای در خصوص تغییر حجم مبنا در بازار فرابورس منتشر شد. این ابلاغیه از دوم شهریور ماه اجرایی است و بر این اساس در نمادهای معاملاتی مندرج در بازار پایه فرابورس معادل نیم درصد سرمایه پایه شرکت لحاظ خواهد شد.

علی عصاری، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره تاثیر تغییر حجم مبنا در فرابورس گفت: حجم مبنا از روز سه‌شنبه ۲ شهریور در بازار پایه فرابورس معادل نیم درصد سرمایه پایه شرکت لحاظ خواهد شد این عدد قبلاً برای تابلوی زرد نارنجی و قرمز بازار پایه به ترتیب ۱۰ میلیارد و ۵ میلیارد دو و نیم میلیارد بوده است.

وی افزود: پایین آوردن حجم مبنا باعث روان شدن معاملات در سهم‌های بازار پایه می‌شود و سهم‌هایی که دارای صف فروش سنگین هستند با توجه به این قانون می‌توانند زودتر جمع آوری شوند.

عصاری در این باره می‌گوید: به نظر می رسد هدف از این قانون بازگشت تعادل به سهم‌های کوچک بازار پایه و به تبع آن به تعادل رسیدن کل بازار باشد.

این تغییر در حالی قرار است از هفته آینده اجرایی شود که شاخص کل فرابورس در یک ماه گذشته روندی صعودی داشته و توانسته رشدی ۱۳ درصدی را به ثبت برساند.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • شناس

    کاش در مورد تغییر دامنه نوسان که قبلا قولش را داده بودند هم تصمیم میگرفتند. وقتی می‌بینید که یکباره سهمی ۳۹ درصد کاهش پیدا کرده شوک نمیشی؟
    اگر دامنه نوسان بیشتر بشه هم نقدشوندگی سهم بیشتر میشه هم زودتر به تعادل میرسد تا شاهد این درصد های نجومی نباشیم.

    • ناشناس

      تغییر در دامنه نوسان بدترین تصمیمی هست که میشه گرفت!

    • ناشناس

      فکر کردی اینها قصدشون درست کردن فقط خراب کاری بلدن دلت خوشه والا 20 سال دامنه نوسان این غده سرطانی و بر می داشتن انگار شاخص 10م باشه یا 1400فرقی میکنه قیمتهای سهام 100ت اخه پوله دیگه تو چرخه اقتصاد واحد پولی 100ت نداریم دم از شفافیت می زنن مثل اینکه یه ماشین نه موتور داره نه گیر بکس و غیره یر بدیم تمام وقتمون بزاریم برای درست کردن صدای بوق و برف پاک و هر روز برای این دو قلم راهکار بدیم

    • ناشناس

      حتما دلال هستی با همون پرچم فرانسه برو تو کشورش ببین بورسشون دامنه نوسان داره تازه برو تو همون کشور پیشنهاد دامنه نوسان بدهد تا به بیسوادیت بخندن و بگن اینجا فرانسه اس نه ایران این اشغال طرحها برا خودتون ببر

    • ناشناس

      دلایل علمی و منطقی برای بدترین تصمیم چیه ؟ فقط بیسوادی و حرف مفت و رانت و دلالی و نوسان و کارمزد و اوضاع فشل و نارضیتی سهام داران است که امثال شما ازش بهره می بری نه؟

  • جعفر

    خوب شاخص رسید به یک و پونصد احتمالا از هفته بعد کله کنه بیاد پایین تا ۸۵۰ الی ۹۰۰ نوسان گیری تمام مراقب باشید در ضمن تعداد محدودی سهم هست که از شاخص بالاتر رفتن یعنی ۵۰ درصد بیشتر رفتن بالا و بیشتر سهم ها پایین هستند

  • ناشناس

    ساعت ۱۹ برای تست کرونا رفتم مرکز بهداشت شهریار تهران میگه صبح بیا بعد از ظهر تعطیله رفتم بیمارستان امام سجاد بنر زده برای تست برید به قسمت فلان رفتم گفت اینجا نمیگیریم برو مرکز بهداشت کنار امام زاده خدایا با اینجور کار کردن میخوان کرونا شکست بدن همه چی رو هم گردن مردم میاندازن تازه میگه از فردا رایگان نیست باید ۲۳۵ هزار تومان بدی که بدتر

  • ناشناس

    ملت و سهامداران میگن دامنه نوسان رو حذف کنید خودشون زدن به او راه راجبه کفتر های حسن قلی صحبت و بر نامه میدن با حذف دامنه نوسان تمام این مسخره باری ها یکجا جمع میشه ولی شما اهل درست کردن نیستین چاله و مشکل به این برزگی ول کردن ملت و گذاشتن سر کار که ما بفکر سهام داریم خخ

  • ناشناس

    چاره کار فقط حذف دامنه نوسان ما را به بیراهه نرانید خودتونید

  • ناشناس

    حذف دامنه نوسان را خواهانیم

  • ناشناس

    حذف دامنه

  • ناشناس

    بورس به این تغییرات بی اساس فوق العاده حساسه بارها هم ثابت شده نه حقیقی خوشش میاد ازاین برنامه نه حقوقی . سهمی که بخواد رشد یا بریزه نه صف خرید میارش .
    هنوز سخنان دکتر روحانی یادمون نرفته که بورس رو حمایت کرد و به قول خودش عمیقش کرد
    شاخص رو برد تا دو و دویست ولش کرد زدش رو یک میلیون فرار کرد
    همین کار را رو کردن مردم تماما دارن به سمت ارز دیجیتال میرن
    نتیجه خوردن پول مردم از طریق بورس میشه رفتن به سمت ارز دیجتال …….

  • یونس

    این قانون به نفع حقوقی هستش و از طرفی نه تنها نقد شوندگی بازار را بالا نمیبره پایین هم میاره. چون حقوقی برای پایین اوردن راحتتر قیمت بیست روز صف فروش درست میکنه و بعد بیست روز خیلی راحت بدون خرید حجم بالا قیمت سهم را چند روز پایین میکشه تا بتونه توی قیمت پاین شکار کنه. این قانون مسخره را بردارید. خیلی از سهام به خاطر این قانون صف فروش شده. و اوضاع بدتر هم شده.

تیترِ یک

آخرین اخبار