کد مطلب: ۳۵۳۳۶۵

عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با تجارت‌نیوز:

اوج قدرت مانور مجلس در تغییر ردیف لایحه بودجه تنها ۲ تا ۳ درصد است

اوج قدرت مانور مجلس در تغییر ردیف لایحه بودجه تنها 2 تا 3 درصد است

مجید کیان‌پور گفت: اوج قدرت مانور مجلس در تغییر ردیف لایحه بودجه سالانه کشور تنها 2 تا 3 درصد خواهد بود، زیرا قابل تغییر نیست.

مجید کیان‌پور، عضو کمیسیون عمران مجلس، در گفتگو با «تجارت‌نیوز» در خصوص هزینه‌های جاری دولت در لایحه بودجه سال 98، گفت: قدرت مانور مجلس در لایحه بودجه 98 بسیار محدود است به این دلیل که نمایندگان تنها یک ظرف محدود و یک سری برنامه‌های از پیش تعیین‌شده در اختیار دارند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از 407 هزار میلیارد تومان بودجه جاری دولت حدود 310 هزار میلیارد تومان هزینه حقوق کارمندان دولت و مستمری‌بگیران بهزیستی و کمیته امداد است و بخش دیگر هم صرف انجام تعهدات اوراق مشارکت اساسی، بدهی دولت به بانک‌ها و بودجه عمرانی خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: اوج قدرت مانور مجلس در تغییر ردیف لایحه بودجه سالانه کشور تنها 2 تا 3 درصد خواهد بود، زیرا قابل تغییر نیست.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به افزایش هزینه‌های جاری در لایحه بودجه سال 98 دولت باید از هر راهکاری در راستای درآمدزایی استفاده کند که یکی از این راهکارها بهبود فضای کسب‌وکار و اشتغال کشور است، به‌طوری که بهبود فضای کسب‌وکار و ایجاد اشتغال باید اولویت اصلی دولت در سال 98 باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه صادرات محصولاتی با ارزش افزوده بالا تنها راه نجات اقتصاد کشور است، گفت: کاهش وابستگی کشور به نفت بسیار ضرورت دارد، به‌طوری که از خام‌فروشی نفت باید رها شد و تنها با ایجاد ارزش افزوده، فرآورده‌های نفتی صادر شوند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    به نظرم دولت باید دو تا لایحه بودجه 98 ارائه بده. دومی هم لایحه بودجه در شرایط اضطراری.