کد مطلب: ۴۹۸۵۱۶

عضو کمیسیون صنایع و معادن در گفتگو با تجارت‌نیوز:

طرح تفحص از خودروسازان چه شد؟

طرح تفحص از خودروسازان چه شد؟

مدت‌هاست که طرح تحقیق و تفحص از خودروسازان در دستور رسیدگی مجلس قرار دارد و حالا آنگونه که یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معاون خبر داده، این طرح فردا جزو دستورات مجلس است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، صورت‌های مالی شش ماه نخست امسال خودروسازان نشان می‌دهد که ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو فقط در شش ماهه نخست امسال در مجموع ۱۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان زیان انباشته دارند. اما مجموع زیان این سه خودروساز بزرگ کشور ۴۰ هزار میلیارد تومان است.

عملکرد این خودروسازی‌ها نیز طی دو سال اخیر قابل دفاع نیست و تعهدات معوق آنها به خریداران موجب نارضایتی گسترده خریداران شده است.

موضوع تحقیق و تفحص از خودروسازان چند سالی است که مطرح شده و این بار کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم طرح آن را به صحن برده است. به گفته یک عضو این کمیسیون پس از چند هفته ماندن این طرح در نوبت بررسی، بالاخره قرار است فردا این موضوع بررسی شود.

بهزاد رحیمی در این خصوص به تجارت‌نیوز گفت: طرح تحقیق و تفحص از خودروسازان در دستور کار پنجم مجلس در فرداست و برای رای‌گیری به صحن می‌رود.

به گفته یک عضو دیگر این کمیسیون، در این خصوص جلسه‌ای با حضور مدیرانی از وزارت صمت برگزار شده، خودروساز‌ها و وزارت صمت سعی داشتند نمایندگان مجلس را قانع کنند که موضوع تحقیق و تفحص مطرح نشود اما توضیحاتشان قانع‌کننده نبود.

چهار وزیر دولت قرار است این هفته در کمیسیون‌های تخصصی حضور داشته باشند که به گفته رحیمی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه روز دوشنبه کمیسیون صنایع و معادن به سوالات نمایندگان پاسخ می‌دهند.

وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و کشور نیز دو وزیر دیگری هستند که این هفته به مجلس می‌روند.

لخودرو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کدوم تخفیص دلتون خوشه ما داریم بر خلاف جریان آب شنا می کنیم حالمون نیست والله

  • ناشناس

    یه جوری میگن پراید صد میلیون انگار آب طلا کاری شده آی خدا بزرگیت شکر

  • سید

    ماشین تیبا دوگانه سوز شرکت سایپا در تاریخ اسفند ماه سال 1397تکمیل وجه کردم که 30 روز تحویل بده اما هنوز تحویل نداد الان ۲۰ ماه دیرکرد داره شکایت هم کردم سازمان صنعت معدن و تجارت شکایتم تائید شده و برای رای به سازمان تعزیرات حکومتی تهران شعبه 11رفت الان ۷ماه است که رای صادر نکرد زنگ میزنم تعزیرات میگه صبر کن آخه چقدر صبر…. من یه کارگر ساده هستم بعد یه عمره خواستم یه ماشین بخرم که اسنپ کار کنم