کد مطلب: ۳۳۶۱۶۳

تقاضای گاز طبیعی مایع آسیا تا سال ۲۰۲۰ چهار برابر می‌شود

تقاضای گاز طبیعی مایع آسیا تا سال ۲۰20 چهار برابر می‌شود

بزرگترین خریداران گاز طبیعی مایع در شمال شرقی آسیا نیمی از بازار ال‌ان‌جی دنیا را در اختیار دارند و شاهد افزایش ۴ برابری تقاضا تا سال ۲۰20 خواهند بود.

بزرگترین خریداران گاز طبیعی مایع در شمال شرقی آسیا نیمی از بازار ال‌ان‌جی دنیا را در اختیار دارند و شاهد افزایش ۴ برابری تقاضا تا سال 2020 خواهند بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، به نقل از اویل پرایس؛ بزرگترین خریداران گاز طبیعی مایع (lng) در شمال شرق آسیا که نیمی از بازار انرژی دنیا را در اختیار دارند، شاهد افزایش 4 برابری تقاضا تا سال 2020 خواهند بود .

در همین زمان ظرفیت صادرات گاز طبیعی مایع آمریکا در سال‌های آتی به خاطر چندین پروژه که منتظر تصمیمات نهایی در مورد سرمایه‌گذاری هستند و چند پروژه دیگر افزایش می‌یابد.

افزایش تقاضای انرژی در آسیا برای بسیاری پروژه‌های درحال ساخت گالف کوست و آتلانتیک کوست آمریکا خبر خوبی است.

با افزایش عظیم تقاضای گاز طبیعی چین و پایان قراردادهای باقیمانده سایر خریداران آسیایی، 7 خریدار بزرگ ال‌ان‌جی جهان به زودی به دنبال قراردادهایی برای کاهش هزینه‌های متوسط و گسترش ایمنی منابع عرضه خواهند بود.

این 7 خریدار گاز طبیعی مایع عبارتند از شرکت‌های: اسنوک، پتروچاینا، سینوپک، سی‌پی‌سی، جرا، کوگس و توکیوگس که بیش از 50 درصد بازار جهانی ال‌ان‌جی را شامل می‌شوند.

از نظر عرضه، سال آینده رکوردی برای تصمیم‌های نهایی سرمایه‌گذاری با بیش از 220 میلیون تن در سال خواهد بود.

شرکت مشاوره وود مکنزی اعلام کرد برخی پروژه‌های کمتر آماده شده یا رقابتی به سال 2020 موکول می‌شوند.

از آنجایی که بازار ال‌ان‌جی با خریدهای کوتاه‌مدت‌تر و مقطعی در حال تغییر است، عرضه کنندگان انرژی باید مطمئن شوند که می‌توانند نیازهای خریداران را با قراردادهای مختلف برطرف کنند. خریداران نه تنها به قیمت‌ها بلکه به انعطاف‌پذیری قرارداد، تنوع منابع و فصلی بودن هم توجه می‌کنند.

نیکلاس برون، رئیس تحقیقات وود مکنزی گفت آزادی بازار و بی‌ثباتی تقاضای بلندمدت در بیشتر بازارهای معقول مثل ژاپن، کره جنوبی و تایوان ،یعنی فضای بیشتر برای خریدهای کوتاه‌مدت و مقطعی.

در آمریکا انتظار می‌رود ظرفیت صادرات ال‌ان‌جی تا پایان 2019 دو برابر شود و به 8.9 میلیارد فوت مکعب در روز برسد که آمریکا را تبدیل به سومین صادرکننده بزرگ ال‌ان‌جی دنیا بعد از استرالیا و قطر می‌کند.

کسب‌وکار ال‌ان‌جی در حال تبدیل شدن به یک بازار واقعی کالا است که شامل خرید و فروش ال‌ان‌جی بر اساس قیمت واقعی ال‌ان‌جی می‌شود نه ارجاع دادن به سایر محصولات انرژی. شاخص ژاپن-کره شفاف‌ترین و آسانترین مکانیزم قیمت‌گذاری برای ال‌ان‌جی است.

تقاضای بلندمدت ال‌ان‌جی در آسیا رو به افزایش است و افزایش ظرفیت صادرات آمریکا می‌تواند در برطرف کردن این نیاز نقش داشته باشد.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.