خبر مهم:

کد مطلب: ۵۶۲۰۶۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد

تقلب عجیب در بازار خوراک دام و طیور/ مرغداران خاک اره به مرغ‌هایشان می‌دهند!

تقلب عجیب در بازار خوراک دام و طیور/ مرغداران خاک اره به مرغ‌هایشان می‌دهند!

افزایش قیمت نهاده دام و طیور باعث هرج مرج در این بازار شده و حالا تقلبات عجیبی در بازار خوراک دام و طیور شکل گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تقلب عجیب در بازار نهاده‌های دام و طیور دردسر ساز شد. مرغداران می‌گویند که با گرانی و کمبود نها‌ده‌های دام و طیور، خاک اره با خوراک مرغ مخلوط و فروخته می‌شود.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی با تائید این خبر به تجارت‌نیوز توضیح داد: به دلیل عدم توزیع نهاده‌ها از شبکه بازارگاه برخی دلالان خوراک تقلبی را به مرغداران یا دامداران می‌فروشند.

او ادامه داد: به عنوان مثال این دلالان وقتی یک کامیون سویا را از بندر بارگیری می‌کنند، مقداری از این سویا را در انبارهای متروکه تخلیه کرده و آن را با خاک اره مخلوط نموده و به مرغداری‌ها و گاوداری‌ها تحویل می‌دهند!

محمد یوسفی همچنین گفت: جایگزینی خاک اره یا دیگر اقلام باعث بیماری مرغ و گاو می‌شود و تلفات را افزایش می‌دهد.

او تاکید کرد: وقتی سهمیه دام و طیور به موقع تحویل داده نمی‌شود افراد مجبورند خوراک را از بازار آزاد تهیه کنند و در بازار آزاد هم خاک اره‌ یا هر چیز دیگری که ارزش غذایی ندارد با نهاده‌ها مخلوط و به دست فعالان بازار می‌رسد.

کاهش کیفیت نهاده دامی!

گذشته از تقلب در بازار خوراک دام فعالان صنعت پرورش دام و طیور می‌گویند که تحریم‌ و نبود ارز کافی برای واردات، کیفیت نهاده‌ها را کاهش داده است.

محمدعلی کمالی سروستانی، مشاورعالی هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغ با اعلام این موضوع از کاهش کیفیت اقلام خوراک دام انتقاد کرد و به تجارت‌نیوز گفت: سال‌های گذشته ذرت را از برزیل می‌آوردیم اما اخیر این کالا از اوکراین وارد می‌شود که کیفیت آن نسبت به ذرت برزیل بسیار پایین‌تر است.

او همچنین توضیح داد: کیفیت ذرت‌های اوکراینی آنقدر پایین است که باعث افزایش تلفات مرغ شده است.

همچنین گفتنی است در ماه‌های گذشته رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان از کیفیت پایین نهاده های دامی انتقاد کرده بود. او به ایسنا گفته بود: «کیفیت نهاده‌های دامی به شدت کاهش پیدا کرده و استانداردهای لازم را ندارد و از مجلس درخواست می‌کنیم که به این قضیه نیز ورود کند.»

برای مطالعه بیشتر خبر موجودی نهاده‌های دامی در بنادر را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ی زمانی جو و ذرت را به خود دام دار و مرغ دار می دادن بعد میخواستن از توش بدزدن آمدن گفتند باید آسیاب شده و مخلوط شده تحویل بگیرید به قرآن تم آسیاب داریم هم مخلوط کن گفتند قانووووونه حالا کی این قانون نوشته کارشناسی کرده چرااااا خدا میدونه خب معلومه میخوان جو و سویا و را بردارن ذرت بردارن جاش خاکه آره بریزن سبوس پوسته اول برنج با قیمت مفت و ارزش کم بریزن گور بابا دامدار که دامش مریض میشه تلف میشه تولید کم میشه هزینه تولید بالا میاد رو دوش ملت این کارخانه تولید دام و دزدان مسول باید جیبشون پر بشه کسی هم نیست جلوشون وایسه

  • ناشناس

    دزدی اینقدر نکنید از خوراک دام و طیور بذارید مثل قبل خود جو و ذرت را دام دار بگیره و خودش آسیاب کنه بخاطر منافع اندکی تولید را ویران تر نکنید و هزینه این ویرانی به گردن مردم نندازید

  • ناشناس

    کاملا درست است من یک کامیون دارم ما به عینه کامیون دارانی رو میبینیم که از۲۵تن۵ تن خاک اره قاطی بار میکنند و۵ تن رو بالامیکشند ولی کسی پیگیری نمیکند من از شما خواهان پیگیری هستیم

  • ناشناس

    خدا لعنت کند مسئول بی کفایت و نالایق را

  • ناشناس

    اگردزدیهاودزوهارارتبه بندی کنند ایران اولین کشوردنیاست

  • سرگردان

    من یکی از دامداران کوچک هستم و به تعداد اندک میش دارم ، و تا به امروز با نون حلال زندگی می کردم اما الان دو ساله که با تلاش شبانه روزی سود اندک از این شغل بدست می آورم که کفاف زندگیم رو نمی ده ، از آقای رئیسی (رئیس جمهور ) عاجزانه درخواست می کنم فکری به حال ما بکنن تا من که شب و روز وقتم رو در این شغل صرف می کنم لااقل شرمنده ی خانواده نشم و فکری برای بازار آشفته آذوقه و خوراک دام بکنن