کد مطلب: ۳۹۵۱۰۹

رئیس‌جمهور:

اراده ایران تقویت روابط بسیار نزدیک با ایتالیا است

اراده ایران تقویت روابط بسیار نزدیک با ایتالیا است

رئیس‌جمهور با اشاره به مناسبات و روابط تجاری، تاریخی و دیرینه ایران و ایتالیا گفت: اراده جمهوری اسلامی ایران مثل همیشه وجود روابط بسیار نزدیک و صمیمانه با ایتالیا بوده و تلاش برای تقویت هر چه بیشتر روابط اقتصادی را به نفع دو ملت می‌دانیم.

رئیس‌جمهور روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ایتالیا را تاریخی و دوستانه توصیف کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آقای روحانی روز یکشنبه پس از دریافت استوارنامه «جوزپه پررونه» سفیر جدید ایتالیا، با اشاره به مناسبات و روابط تجاری، تاریخی و دیرینه دو کشور گفت: اراده جمهوری اسلامی ایران مثل همیشه وجود روابط بسیار نزدیک و صمیمانه با ایتالیا بوده و تلاش برای تقویت هر چه بیشتر روابط اقتصادی را به نفع دو ملت می‌دانیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ایتالیا در سال‌های متمادی اولین شریک تجاری ایران در اروپا بوده، اظهار داشت: مصمم هستیم روابط و مناسبات دیرینه ایران و ایتالیا دوستانه و توسعه‌یافته باقی بماند و تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا هیچ‌گونه تاثیری بر این روابط نداشته باشد.

رئیس‌جمهور با تاکید بر آمادگی تهران بر گسترش روابط اقتصادی با رم، گفت: شرایط کنونی موقت است و نحوه رفتار دو دولت و تلاش آن‌ها برای حفظ و توسعه روابط در حافظه تاریخی دو ملت باقی می‌ماند.

وی ایجاد تحرک مثبت در روابط تهران-رم در راستای تحکیم و تعمیق روزافزون مناسبات دوجانبه را مورد تاکید قرار داد و گفت: در شرایط کنونی بایستی با بهره‌گیری از روش‌های ابتکاری در مسیر افزایش همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک و تقویت مناسبات و گام‌های مستحکم و پایداری برداریم که این در راستای منافع دو ملت و منطقه است.

رئیس‌جمهور همچنین با تجلیل از نقش سازنده و مثبت ایتالیا در دوران مذاکرات هسته‌ای، اظهار داشت: بعد از توافق هسته‌ای نیز روابط بسیار سازنده و مثبتی از لحاظ اقتصادی بین دو کشور برقرار گردید و امروز باید این مسیر را به پشتوانه اراده سیاسی دو دولت ادامه دهیم.

«جوزپه پررونه» سفیر جدید ایتالیا در تهران نیز ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس‌جمهور، تاکید کرد: رم خواهان گسترش روابط در همه زمینه‌ها با تهران است.

سفیر جدید ایتالیا در تهران گفت: شرایط کنونی را گذرا ارزیابی می‌کنیم و روابط دو کشور باید روند رو به رشد خود را ادامه دهد.

منبع: صداوسیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.