کد مطلب: ۲۶۶۳۹۷

تلاش ایرباس و آئودی برای توسعه و تکامل خودروهای پرنده

تلاش ایرباس و آئودی برای توسعه و تکامل خودروهای پرنده

به نظر می‌رسد که آرزوی محال و دست نیافتنی ساخت و عرضه خودروی پرنده در حال به وقوع پیوستن است و شرکت‌های ایرباس و آئودی در حال تلاش برای عرضه زودهنگام آن هستند.

از آنجایی که در سال‌های اخیر تلاش شرکت‌های فعال در حوزه هوانوردی، تکنولوژی و خودروسازی برای تولید یک خودروی پرنده شدت گرفته است، حالا به نظر می‌رسد بسیاری از کاربران خودروها می‌توانند به عرضه زودهنگام این وسیله نقلیه شگفت انگیز امیدوار باشند.

به گزارش تجارت‌نیوز ،گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که غول هواپیماسازی ایرباس و شرکت خودروسازی آئودی با همکاری دولت و شهرداری کشور آلمان تصمیم گرفته‌اند بر روی توسعه و تکامل فناوری های مربوط به ساخت خودروی پرنده تمرکز ویژه ای داشته باشند.

از انجایی که شرکت‌های فعال در زمینه تکنولوژی همچون اوبر، تسلا، پورشه و لیبرتی اقدام به طراحی و ساخت نمونه‌های اولیه خودروهای پرنده کرده‌اند، حالا ایرباس و آئودی نیز قصد دارند با بهره‌مندی از فناوری‌های نوین و متخصصان و مهندسان زبده خود، از یک نمونه خودروی پرنده بی‌همتا رونمایی کنند که در نوع خود از سایر رقیبان برتری آشکاری داشته باشد.

نمونه‌های خودروهای پرنده که تاکنون معرفی و رونمایی شده‌اند، بیشتر شبیه به یک هواپیمای بسیار کوچک و اختصاصی است و هنوز فاصله زیادی با یک خودروی قابل استفاده در سطح شهر دارد.

اما به نظر می‌رسد ایرباس و آئودی با همکاری دولت آلمان می‌خواهند فاصله این خودروی پرنده عجیب و غریب با خودروهای معمول و قابل استفاده شهروندان را تا حد امکان کاهش دهند.

حدود شش ماه پیش بود که شرکت لیبرتی مدعی شد نخستین خودروی پرنده در جهان آماده فروش شده است چرا که این شرکت در حال صدور گواهینامه نهایی برای فناوری ژیروکوپتر دوصندلی سه چرخه‌ PAL-V است و اقدامات لازم برای عرضه نهایی در بازار را انجام داده است.

البته لیبرتی تنها شرکتی نیست که درصدد تولید خودروی پرنده در جهان است و همانظور که از اخبار گذشته می‌دانیم، غول هواپیماسازی ایرباس نیز چندماه پیش اعلام کرده است که در حال انجام آزمایش‌های نهایی بر روی یک مدل خودروی پرنده است. تقریبا یک هفته پیش هم با خبر شدیم که شرکت پورشه در حال تولید یک خودروی پرنده است.

این طور که به نظر می‌رسد مردم جهان به زودی شاهد پرواز خودروها در آسمان شهرهایشان خواهند بود.

منبع:وب سایت carscoops

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.