کد مطلب: ۲۲۸۷۸۱

تلاش برای تسهیل ورود کالاهای ایرانی را به بازارهای بین‌المللی

تلاش برای تسهیل ورود کالاهای ایرانی را به بازارهای بین‌المللی

وزیر امور خارجه بیان داشت: ما در وزارت خارجه کشور تلاش داریم تا ورود کالاهای ایرانی را به بازارهای بین‌المللی تسهیل کنیم.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دولت یازدهم و دوازدهم پیرامون شعار مطرح شده در سال جدید از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کالای ایرانی اظهار داشت: امیدوارم امسال سال سربلندی برای ملت عزتمند ایران باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: ما در وزارت امور خارجه در خدمت مردم هستیم تا بتوانیم نقش کوچکی در بهبود وضعیت مردم ایفا کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر اینکه سربلندی ایرانیان و کسب منافع حداکثری کشور در عرصه بین‌الملل با انسجام و وحدت ملی و امید به آینده محقق می‌شود گفت: امیدوارم همه مردم به آینده خود امیدوار باشند و بدانند که آینده بهتری نسبت به گذشته برای آنها رقم خواهد خورد و همه ما باید تلاش کنیم که شرایط مناسب‌تری برای فرزندان و آیندگان کشور ایجاد کنیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات ما در سال ۹۶ تشکیل معاونت اقتصادی با هدف توسعه بازار صادرات کالاهای غیرنفتی بود که می‌تواند در راستای معرفی تولیدات ایرانی به عرصه بین‌المللی مفید باشد.

دکتر ظریف تاکید کرد: همه ما باید از کالا و تولیدات ملی و ایرانی حمایت کنیم و برای موفقیت بیشتر کالای ایرانی به بازارهای خارجی و صادرات نیاز داریم. ما به عنوان تسهیل گر در وزارت امور خارجه کشور تلاش داریم تا ورود کالاهای ایرانی را به بازارهای بین‌المللی تسهیل کنیم.

وزیر امور خارجه یادآور شد: البته این کار در اختیار بخش خصوصی است و بخش خصوصی باید موتور محرکه تولید و صادرات کالاهای غیرنفتی باشد. ما نیز در وزارت خارجه در کنار سایر دستگاه‌ها به عنوان خدمت گزاران کشور آنچه در توان داریم انجام خواهیم داد.

وی در پایان ابراز داشت: امسال باید بیش از سال‌های گذشته تلاش کرد تا به اهداف عالی انقلاب و نظام و کشور نزدیک شویم.

منبع: رادیو گفت‌وگو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.