کد مطلب: ۱۴۸۲۰۲

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

تمدید نشدن قرارداد توسط رنو تولید تندر ۹۰ را متوقف نمی‌کند

تمدید نشدن قرارداد توسط رنو تولید تندر 90 را متوقف نمی‌کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع تمدید نشدن قرارداد توسط شرکت رنو درباره تولید تندر 90 قابل حل است، گفت: بخش عظیمی از این خودرو داخلی شده و تولید این آن نمی‌تواند متوقف شود.

ولی ملکی روز دوشنبه در زمینه عدم تمدید قرارداد تولید L90 بین پارس‌خودرو و رنو فرانسه افزود: گیربکس تندر 90 را از شرکت STL ترکیه خریداری کرده‌ایم و در شرکت چرخشگر، تولیدکننده گیربکس، در تبریز تولید می‌شود، 2 سال گذشته این قرارداد با حضور نماینده رنوپارس، بنده به‌ عنوان نماینده چرخشگر تبریز و نماینده شرکت STL منعقد شد که آخرین مرحله از احداث خط‌ تولید گیربکس نیز به پایان رسید.

او با اشاره به اینکه رنوپارس یک شرکت مشارکتی بین ایران‌خودرو، سایپا و رنو است، ادامه داد: اگر تعویقی در تمدید قرارداد اتفاق افتاده در ارتباط با فعالیت علنی بوده و تولید تندر 90 متوقف نشده است.

وی در زمینه عدم تمدید قرارداد تولید تندر نود توسط رنو فرانسه، اظهار کرد: رابطه بین سه خودروساز به قدری بالا است که هیچ مشکلی در زمینه تولید L90 وجود ندارد و این عدم تمدید قرارداد به برجام ارتباط موضوعی ندارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در دور هفتم مجلس شورای اسلامی این قرارداد بازبینی شده از سوی کمیسیون صنایع و معادن و تغییر کرد، افزود: خودروی L90 ده سال است که در داخل کشور تولید می‌شود و داخلی‌سازی شده است.

به تازگی اخباری درباره تمدید نشدن قرارداد تولید تندر 90 از سوی شرکت فرانسوی رنو در رسانه‌ها منتشر شده است.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.