کد مطلب: ۱۴۲۳۷۷

تنش‌ میان عربستان و قطر لطمه‌ای به بازار نفت نزده است

تنش‌ میان عربستان و قطر لطمه‌ای به بازار نفت نزده است

در حالی که برخی کشورهای عربی، قطر را متهم به حمایت از تروریسم کرده‌ و روابط دیپلماتیک خود را با این کشور قطع کرده‌اند، اما تا این لحظه این تنش لطمه‌ای به بازار نفت نزده است.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از بلومبرگ، در حالی که برخی کشورهای عربی، قطر را متهم به حمایت از تروریسم کرده و روابط دیپلماتیک خود را با این کشور قطع کرده‌اند، اما تا این لحظه این تنش به بازار نفت کشیده نشده است.

گفتنی است، عربستان سعودی و امارات، با بستن مرزهای زمینی، هوایی و دریایی فرآیند واردات و صادرات قطر را مختل کرده‌اند.

اما بر اساس گزارش‌های منتشرشده از بلومبرگ در مورد محموله‌های نفتی، نفتکش‌های قطر در 25 روز گذشته همچنان در سواحل کشورهای عربستان و امارات تردد می‌کنند.

این مسئله نشان می‌دهد، علی‌رغم تنش‌های موجود و قطع روابط دیپلماتیک، شرایط بازار نفت ایجاب می‌کند، این کشورها به همکاری با یکدیگر ادامه دهند.

هر گونه چالشی در این زمینه می‌تواند به بروز بحران در تامین نفت مورد نیاز مشتریان این کشورها و همین‌طور افزایش هزینه حمل‌ونقل منجر شود.

یک تحلیل‌گر مسائل ژئوپولتیک گفته است: در حال حاضر ما شاهد کاهش عدم اطمینان در بازار نفت هستیم. عربستان و امارات متحده عربی مایل نیستند اقداماتی انجام دهند که منجر به آسیب دیدن وجهه آنها در مقابل خریداران بین‌المللی شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.