کد مطلب: ۴۷۴۰۲۶

یک کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد:

خطری معاملات بورس را تهدید نمی‌کند

خطری معاملات بورس را تهدید نمی‌کند

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: تصمیماتی که جدیدا برای بهبود روند بازار اتخاذ شده نشان می‌دهد که سیاست کلی دولت در کشور حمایت از بورس است و به دنبال خروج نقدینگی از این بازار و سلب اعتماد سهامداران برای ادامه سرمایه‌گذاری در این بازار نیست و در وضعیت فعلی خطری معاملات بازار را تهدید نمی‌کند.

به گزارش تجارت‌نیو ز، «محسن عبداللهی» امروز سه‌شنبه با اشاره به روند این روزهای بورس اظهار داشت: رشد تقریبا ۴۰۰ درصدی شاخص بورس که بازار توانست از بهمن سال ۹۸ تا اوایل مرداد ماه به دست آورد باعث شد تا بازار نیاز به اصلاح و دست به دست شدن سهام پیدا کند.

وی اصلاح شاخص بورس از دو میلیون واحد تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد را ناشی از فرآیند طبیعی رشد دانست و گفت: طبق فرآیندهای مالی هیچ رشدی به صورت مستمر ادامه‌دار نیست و نیازمند برگشت به روند گذشته معاملات و اصلاح است تا سهام بتواند با بهای تمام شده جدید برای سرمایه‌گذاران ایجاد جذابیت کند و دوباره به مسیر رشد بازگردد.

عبدالهی خاطرنشان کرد: با توجه به حمایت‌های ساختاری و سهامداری اخیر از بازار قطعا روند صعودی شاخص بورس ادامه‌دار خواهد شد و ورود نقدینگی به این بازار نسبت به هفته‌های گذشته بهتر می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: سیگنال جمع تصمیمات اتخاذ شده به بازار نشان می‌دهد که ساختار دولت برای حفظ و صیانت سرمایه مردم حمایتی و مستمر است و دولت همیچگونه تمایلی به ایجاد اصلاح بازار یا خروج سرمایه‌های مردم از این بازار ندارد.

وی با بیان اینکه اراده دولت در بورس مبتنی بر منفی شدن روند بازار نیست، افزود: دولت متشکل از وزارتخانه و دستگاه‌های مختلف است که یکسان کردن و هماهنگی برای فعالیت آنها کار آسانی نیست؛ بنابراین طبیعی است که گاهی ایجاد برخی از ناهماهنگی‌ها در تصمیم‌گیری‌ها باعث تاثیر منفی در این بازار شود و این موضوع نباید در میان مردم باعث نااطمینانی آنها به دولت و بازار شود.

عبدالهی گفت: تصمیماتی که جدیدا برای بهبود روند بازار اتخاذ شده است نشان می‌دهد که سیاست کلی دولت حمایت از بازار است و به دنبال خروج نقدینگی از این بازار و سلب اعتماد سهامداران برای ادامه سرمایه‌گذاری در این بازار نیست.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: روند کلی بازار با توجه به حمایت‌های صورت گرفته صعودی و مثبت خواهد بود و ممکن است دوباره در کوتاه‌مدت شاهد شاخص دو میلیون واحد در بازار باشیم.

وی افزود: در وضعیت فعلی خطری معاملات بازار را تهدید نمی‌کند اما سرمایه‌گذاران باید این موضوع را در نظر داشته باشند که شاخص بورس نمی‌تواند به صورت مداوم و دائمی مثبت باشد بلکه اصلاحی کوتاه مدت را تجربه خواهد کرد که این موضوع به عنوان ذات بازار تلقی می‌شود.

عبدالهی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود برآیند کلی معاملات بورس از این به بعد به این شکل باشد که بازار پنج روز مثبت و دو روز منفی خواهد بود، گفت: صندوق های ETF می‌توانند بر روند بازار تاثیر مثبت داشته باشند، این تصمیم عاملی بر جلب اعتماد سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه بود و با آغاز پذیره‌نویسی دومین مرحله از عرصه صندوق‌های ETF باز هم سهامداران به این بازار اعتماد کردند و متوجه حمایت دولت از این بازار شدند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط با بازار و سهام را در صفحه اختصاصی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • کامران

    پنج تا مثبت دو تا منفی.هاهاها .چه تحلیل دانشمندانه ای.

  • بنده خدا

    تا خطر رو چی معنی کنی؟ از بین رفتن سرمایه جلوی چشمت بدون هیچ منطقی خطر نیست؟

  • ناشناس

    خواهشاااااا بس کنید دیگه مارو بدبخخختتتت کردید. بس کنید. دیگه چقد اصلاح اصلا… ینی تا صفر نشیم قبول نیست…. بخدا چیزی ب صفر شدن نمونده. ای دولت تدبیر و امید بسههههههه بسههههههه

  • ناشناس

    چرا دروغ میگی کجا بازار پنج روز مثبت دو روز منفی بوده
    چی زدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • سرمایه گذار

    من فکر کنم علت سقوط بازاردارا دوم هست وتا زمانی که داستان دارادوم تموم نشه بازار منفی هست
    سهامداران برای خریدصندق دارادوم نیاز به نقدینگی دارن پس قطعا ساعم میفروشن چون کارخونه چاپ پول ندارن
    اینجا یه سوال پیش میاد سهام پالایش از کجا میاد شرکته کارخونس پالایشگاه اگر هست کجاست سه نشونی یه آدرسی بدین ماهم ببینیم کجاست

  • عبد

    چی میگین واسه خودتون نیمی از سرمایه ملت رو پودر کردین میگین اصلاح بازاره یا پر کردن جیب خودتون. سهامدارا رو عوض نکردین اونایی که تازه با یه شوق اومدن تو بازار چنان با خاطره بدی از بازار انداختید بیرون که تا دولت بعدی هم هوس بورس نکنن. آب رفته به جوی بر نمیگرده. اصلاح عمدی روش ساختگی خودتونه. یعنی چی شاخص زیاد رشد کرده باید می آوردیم پایین. ای کاش همین کارم با شاخص افسار گسیخته تورم میکردین چرا قیمتها رو یه دو سه ماهی پایین نمیارید. خدا ازتون نگذره.

  • محمود

    ای کاش همه بازارها مثل بورس بود چرا دلار اصلاح نداره چرا طلا و سکه اصلاحی نیست چرا مسکن اینجور نیست فقط باید بورس اصلاح داشته باشه؟؟؟!!!

  • در حال نوشتن....

    قسم حضرت عباس را باور کنیم یا دُم خروس را؟

  • ناشناس

    بازار دستوری، رانت،واقعا چرا دارین با مردم اینطور میکنید
    نه میزارین تولید رونق بگیره نه بازار سرمایه

  • ناشناس

    من خودم تو این ریزش اخیر پولمو بیرون نکشیدم با اینکه بیش از 1 میلیارد از پولم را از دست دادم
    ولی به خاطر ریزش دو روز اخیر قطعا تمام پولم را خارج خواهم کرد چون فهمیدم دیگه این اصلاح نیست
    بازی بدی شروع شده و پایان خوشی متصور نیستم
    و اصلا پایان این بازی معلوم نیست ولی چیزی که معلومه اینده خوبی برای بورس فعلا نخواهد بود