کد مطلب: ۶۵۹۴۲۳

شهرداری تهران گفت:

تهرانی‌ها شهر را خالی کنند

تهرانی‌ها شهر را خالی کنند

کیفیت هوای تهران در وضعیت خطرناکی قرار دارد، بخش تخصصی شهرداری تهران در این خصوص توصیه کرد شهروندان درصورت امکان شهر راترک کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص آلودگی هوا تهران در حال حاضر چقدر است؟ و کدام مناطق تهران درگیر آلودگی بیشتری هستند؟

به نقل از اکو ایران ، مهدی پیرهادی هشدار داد که در حال حاضر در برخی مناطق شهر تهران شاخص آلودگی به عدد ۵۰۰ رسیده است.

به گفته وی، مناطق ۲۱، ۹، ۲، ۵، ۶، ۱۳ شاخص آلودگی با عدد ۵۰۰ را تجربه می‌کنند. همچنین در دیگر مناطق نیز شرایط خوبی ندارند و در برخی مناطق از جمله منطقه ۱۴ شاخص بر روی عدد ۴۰۰ است.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران درجریان صحن علنی امروز شورا از استانداری خواست که تهران تعطیل شود.

تعطیلی دیرهنگام ادارات تهران درحالی است که ۲۷ اردیبهشت ماه تهران در شاخص ۲۲۶ به دلیل آلودگی هوا تعطیل سراسری شد برخی این تعطیلی را به شرایط اجتماعی و سیاسی تهران در آن روزها مرتبط دانستند.

همچنین و برخی کارشناسان محیط زیست هم نقش داشتن عوامل سیاسی بر تصمیم‌گیری برای تعطیلی تهران را تایید کردند.

آلودگی هوای تهران درد کهنه‌ است

وی با اشاره به اینکه وقوع طوفان‌های گرد و غبار در شهر تهران در سالیان گذشته نیز کم و بیش مشاهده شده است، گفت: اما توالی وقوع این طوفان‌ها و شدت آن‌ها، حداقل در ۱۲ سال گذشته هیچ‌گاه به شدتی که در سال ۱۴۰۱ شاهد آن هستیم، نبوده است.

از این رو، بررسی‌های کارشناسی برای تعیین دلایل و عوامل وقوع طوفان‌های ریزگرد و کانون آن‌ها در دستور کار شرکت کنترل کیفیت هوا قرار گرفت.

مهدی چمران رییس شورای شهر تهران امروز درحاشیه جلسه شورای شهر تهران به رسانه ها درخصوص مشکل آلودگی هوای پایتخت گفته است : آلودگی هوای تهران درد کهنه‌ای شده است.

در سال‌های گذشته یکی از مسئولین اعلام می‌کرد که این موضوع باید از طریق دیپلماسی آب و هوایی حل و فصل شود و در این زمینه باید وارد مذاکره شویم اما از این حرف حدود سه سال گذشته و هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده است.

چمران تأکید کرد: باید این مشکل از طریق مذاکره و گفتگو با کشورهای عربستان، عراق و ترکیه که به لحاظ آب و هوایی با ما در ارتباط هستند مرتفع شود. در حقیقت باید این مسئله از لحاظ بین‌المللی پیگیری جدی شود تا در مسیر حل آن گام برداشته باشیم.

به نظر می‌آید تهرانی‌ها باید به روزهای خطرناک هم عادت کنند و به این زودی‌ها غبارهای همسایگان از آسمان تهران زدوده نمی‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام وقتی درسته تهران میشه ساختمان آخرش همینه من خواهشم از هموطنان این هست که مهاجرت به تهران اشتباه است زندگی مثل زندان هست تهران عاقبت پایتخت تبدیل به یک شهر متروکه میشود قضاوت با خودتون هست اگه دوست داری همیشه تو ترافیک باشی هوای آلوده تنفس بکنی بمانید

  • ناشناس

    هی میگن از تهران خارج شید
    شما که ادارات و تعطیل کردین ما که توی شرکت های خصوصی کار میکنیم آدم نیستیم.چرا ماها باید بریم سرکار .فقط تعطیلی ادارات دولتی ….😔

  • ناشناس

    😂😂😂👏

  • ناشناس

    سلام منم موافقم ک اگه هرکس توی شهر خودش زندگی کنه تهران انقدر شلوغ نیست کاش روزی برسه ک تمام شهرستانها بزن شهر و دیار خودشون دست بردارید توروخدا از این تهران

  • یاسی

    ماهم اهل تبریزیم

  • سمیه

    ذرات معلقی که شاخص آلودگی را بالا بردن مگه گرد و غبار نیستن؟ والا ما تهرانی ها آلودگی های ازت و شیمیایی را تحمل کردیم اینکه خاکه «وی چند روز است از قلب درد شکایت دارد»

  • هه😏

    اصفهان که هم هواش آلودس هم فرونشت داره و حتی اصفهان هم دیگه جا زندگی نیست فک کنم با این وضعیت یه چند وقت دیگه ما هم باید اصفهان رو خالی کنیم و اون کسیم که گفته اصفهان خوبه مشهد بده اتفاقا مشهد جا بهتریه برا زندگی تا اصفهان

  • بنده خدا

    چرا تابستون آلودگی تا حالا اینجوری نبوده زمستون عادت کردیم تابستون عادت کنیم مردم بمیرن دیگه اونی که بچه تهران وکارش تهران باید بمیره

  • ناشناس

    چسب بزنید به در و دیوار ریزگردها بچسبه هوا تمیز میشه 😁😁😂😂😂

  • .

    شنبه تعطیل ؟