کد مطلب: ۶۶۹۴۹۵

توافق نهایی در مذاکرات وین نزدیک است؟

توافق نهایی در مذاکرات وین نزدیک است؟

سخنگوی «جوزف بورل» امروز بدون اشاره به بدعهدی بروکسل در قبال تعهدات برجامی خود گفت: به توافق نهایی در مذاکرات وین بسیار نزدیک هستیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سخنگوی «جوزف بورل» امروز بدون اشاره به بدعهدی بروکسل در قبال تعهدات برجامی خود به ویژه پس از خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته ای گفت: به توافق نهایی در مذاکرات وین بسیار نزدیک هستیم.

مهر به نقل از شبکه تلویزیونی یورونیوز نوشت، «پیتر استانو» سخنگوی ارشد امور خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانس خبری امروز سه‌ شنبه در پاسخ به خبرنگاری در رابطه با واکنش این اتحادیه به راه اندازی دومین آبشار سانتریفیوژهای نسل ششم ایران بدون اشاره به بدعهدی بروکسل در قبال تعهدات برجامی خود به ویژه پس از خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته ای در سال ۲۰۱۸ با طرح ادعایی مضحک مدعی شد که انجام اقدامات مغایر با برجام از سوی تهران برای ما نگران‌ کننده است!

سخنگوی ارشد امور خارجی اتحادیه اروپا در این باره گفت: باید در نظر داشت که نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست‌‌های خارجی و امنیتی (جوزف بورل) هماهنگ کننده برجام است و در همین راستا او به همراه تیمش تمام تلاش خود را می‌کند تا از بازگشت و اجرای کامل توافق برجام اطمینان حاصل کند.

سخنگوی «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره راه‌ اندازی دومین آبشار سانتریفیوژهای نسل ششم نیز ادعا کرد: در رابطه با اقدامات مغایر با برجام ایران، چه آنچه الان اشاره شد و چه آنچه پیشتر رخ داد، برای ما نگران کننده بوده و هست و این دقیقاً دلیلی است که ما باید به اجرای کامل برجام بازگردیم؛ زیرا تنها زمانی که تعهدات به طور صد در صد انجام شود، زمانی که برجام صد درصد قابل کنترل باشد، زمانی که تمام طرفین به تعهدات خود بر اساس توافق برجام عمل کنند، تنها در این صورت است که ما می‌توانیم از اجرای کامل و کارایی برجام اطمینان حاصل کنیم.

ما به توافق نهایی بسیار نزدیک هستیم

وی درباره مذاکرات وین با هدف برچیدن تحریم‌های ضدایرانی نیز گفت: همانطور که می‌دانید، مذاکرات در وین برای هفته‌های متمادی ادامه داشته و ما به توافق نهایی بسیار نزدیک هستیم که امیدواریم منجر به بازگشت کامل و تضمین اجرای برجام شود.

این مقام اروپا با اشاره به این که «ما هنوز به نقطه پایان نرسیده‌ ایم» افزود: هنوز زمان برای آخرین تلاش وجود دارد. اما تا زمانی که همه چیز مورد توافق قرار نگیرد، البته ما شاهد رفع نگرانی‌‌های خود نخواهیم بود. بنابراین، به همین دلیل است که ما از طریق نماینده عالی اتحادیه اروپا و تیم او در تلاش هستیم تا مذاکرات وین با موفقیت همراه باشد، چرا که این تنها راه برای برطرف کردن نگرانی‌‌هایی است که به آن اشاره شد.

«پیتر استانو» در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه آیا آمریکا به نوعی در مذاکرات احیای برجام دخالت دارد، گفت: ما اظهار نظری در رابطه با دیگر طرفین توافق نمی‌‌توانیم داشته باشیم. به عنوان هماهنگ کننده ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا در راستای دسترسی به توافقی کامل و اجرای تمام و کمال آن به طرفین توافق کمک کنیم. یک روند دیپلماتیک در جریان است، اما ما در رابطه با گفتگوهای در جریان در حال حاضر اظهار نظری نخواهیم کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.