کد مطلب: ۵۷۹۶۷۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مهمترین خبر امروز برای بازارها / جزئیات توافق هسته‌ای موقت با آژانس

مهمترین خبر امروز برای بازارها / جزئیات توافق هسته‌ای موقت با آژانس

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از حضور در ایران و اعلام خبر توافق هسته‌ای موقت شب گذشته ایران را ترک کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بازگشت به وین گفت که توافق با ایران طولانی‌مدت نیست. ما از تمام تاسیسات هسته‌ای ایران بازرسی خواهیم کرد و تمام تجهیزات نظارتی معیوب را تعویض می‌کنیم. به جایگزینی دوربین‌های شکسته شده و خراب شده در کارخانه کرج خواهیم پرداخت و سرویس دیگر دوربین‌ها به زودی و طی روزهای آینده صورت خواهد گرفت.

وی گفته است: نیازی به صدور قطعنامه نیست، موفق شدیم تا فوری‌ترین موضوع را که از دست دادن قریب‌الوقوع اطلاعات بود که تا دیروز با آن مواجه بودیم را برطرف کنیم. توافق حاصل شده با ایران طولانی‌مدت نیست و امکان تعیین مدت برای آن وجود ندارد.(تسنیم)

علاوه بر این، اعلام شده ایران به بازرسان آژانس اجازه داده نسبت به سرویس فنی تجهیزات نظارتی مشخص شده و جایگزینی کارت‌های حافظه آنها اقدام کند. اطلاعات موجود در تجهیزات نظارتی در اختیار آژانس قرار نمی‌گیرد و تحت مهر و موم مشترک در ایران نگهداری خواهند شد.(نورنیوز)

در همین مورد نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین نیز گفت: مدیر کل آژانس و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران بر سر سرویس تجهیزات تصویربرداری آژانس در تاسیسات هسته‌ای ایران توافق کردند. این یک موضوع فنی اما بسیار مهم است. به آژانس کمک خواهد کرد همچنان از برنامه هسته‌ای ایران مطلع باشد. همچنین برای ایران هم به همان اندازه اهمیت دارد، از این نظر که می‌تواند مانع گمانه‌زنی‌های بی‌اساس شود.(ایسنا)

بدین ترتیب به نظر می‌رسد مهمترین خبر امروز بازارها توافق هسته‌ای موقت باشد که می‌تواند حاوی سیگنال کاهش نااطمینانی در بازارها باشد. قیمت دلار نیز طبق انتظار عمل کرد و ۲۲۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. در مقاطعی از روز، اسکناس آمریکایی حتی در محدود ۲۷ هزار و ۴۰۰ تومانی مورد معامله قرار گرفت.

آیا این روند مورد انتظار در بازار ارز ادامه می‌یابد و ارزانی دلار ادامه خواهد داشت؟

آخرین نرخ ارز را در صفحه قیمت دلار دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دلار 27200

    • ناشناس

      26950

  • ناشناس

    امیدوارم که هیچ موقع توافق انجام نشه چه فرقی برای ما مردم می‌کنه مگه اوباما اینهمه دلار نقدا به دولت ایران نداد کجا رفت اینا انژی هسته‌ای رو درست کردن فقط جهت باج خواهی از کشورهای اروپایی چیزیش به ملت ایران نرسیده و نمیرسه

  • ناشناس

    توافق کردند که برای توافق به توافق برسند…..

  • ناشناس

    اخ ک بدبخت شدیم رفت تواین بازار

  • ناشناس

    ok

  • هادی

    عزیز ربطی به دولت قبلی و فعلی نداره صنایع ما وابسته به قیمت ارز هستند چه در تولید چه در فروش. واضحه که اخبار توافقات بالا پایین میکنه بازار رو

  • علی

    دلار باید هفت تومان بشود ،چرا ما باید اقتصادمان را به دلار گره بزنیم،دلار را از صرافی ها حذف کنیم ،یک مشت کاغذ بدون پشتوانه را آمریکائی ها چاپ می کنند و به کشور های دنیا می فروشند بدون اینکه غیر هزینه ماتریل هزینه دیگری داشته باشد ،آن وقت با این کاغذ ها دنیا را زیر مجموعه خود دارند

    • ناشناس

      خب دیگر این حرف های الکی بسه،،

    • ناشناس

      خوش به حالت

    • علی

      شما حالت خوبه؟