کد مطلب: ۷۲۰۹۹۱

توافق گروه ۷ و استرالیا برای تعیین قیمت نفت روسیه

توافق گروه 7 و استرالیا برای تعیین قیمت نفت روسیه

گروه 7 و استرالیا تصمیم گرفتند که سقف ثابتی برای قیمت نفت تعیین کنند که به‌طور منظم مورد بازنگری قرار گیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کشورهای گروه ۷ و استرالیا توافق کردند که به‌جای کریدور پویا، حداکثر نرخ ثابتی برای نفت روسیه تعیین کنند که در مورد آن نیز بحث می‌شود.

به نقل از ایرنا، رویترز روز پنج‌شنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد، انتظار می‌رود در پایان نوامبر تصمیمی در مورد سقف قیمت ثابت برای نفت از فدراسیون روسیه توسط این کشورها اتخاذ شود.

گروه ۷ و استرالیا تصمیم گرفتند که سقف ثابتی برای قیمت تعیین کنند که به‌طور منظم مورد بازنگری قرار گیرد و تخفیفی از شاخص قیمت [جهانی] نفت نباشد.

چنین مکانیزمی به افزایش ثبات در بازار جهانی نفت و همچنین ساده‌سازی انطباق و به حداقل رساندن بار بر دوش فعالان بازار کمک می‌کند.

یک کریدور پویا که به شاخص گره خورده و متضمن کاهش قیمت فعلی است، می تواند منجر به نوسانات بیش از حد شود. خاطرنشان می‌شود که این امر اهرمی برای مسکو با کاهش یا افزایش حجم عرضه نفت در بازار است و کشورهای متعهد از این مسئله هراسان هستند

سقف قیمت ثابت نیز مشکلات خاصی را ایجاد می‌کند، از آن‌جایی که فرض بر این است که سقف قیمت مشمول بازنگری منظم خواهد بود، این امر مستلزم تعداد زیادی جلسات است و فرآیندهای بوروکراتیک بین طرفین این توافق را تقویت خواهد کرد.

منابع آگاه در مورد اینکه چه قیمتی را می‌توان تعیین کرد، اظهار نظر نکردند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.