کد مطلب: ۴۲۷۵۰۳

دبیر انجمن خودروسازان در گفتگو با تجارت‌نیوز:

توان رقابت با خودروهای خارجی را داریم / تعرفه خودروهای خارجی صفر نمی‌شود

توان رقابت با خودروهای خارجی را داریم / تعرفه خودروهای خارجی صفر نمی‌شود

دبیر انجمن خودروسازان می‌گوید: چنانچه خودروسازان را از قیمت‌گذاری معاف کنند، توان رقابت با خودروهای خارجی نیز ایجاد خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، فرشاد مقیمی، مدیرعامل ایران خودرو مدعی است توان رقابت با خودروهای وارداتی با تعرفه صفر را دارند. در این بین برخی از فعالان بازار خودرو معتقدند که بهانه ممنوعیت و بالا بودن تعرفه واردات خودرو حمایت از تولید داخل و اشتغالزایی کارگران است. حال آیا واقعا خودروسازان توان رقابت با خودروهای خارجی را دارند؟

در همین حال دبیر انجمن خودروسازان در پاسخ به این پرسش که آیا توان رقابت با خودروسازان خارجی را داریم یا نه؟ به تجارت‌نیوز گفت: ما دو سال است که به خودروسازان پیشنهاد داده‌ایم که تعرفه 40 درصدی خودرو را به پایه WTO یعنی تعرفه 20 درصدی نزدیک کنند. فعلا این پیشنهاد تائید نشده است. اما چنانچه مدیرعامل ایران خودرو چنین صحبتی را داشته‌اند حتما توان رقابت با خودروهای خارجی را داریم.

احمد نعمت بخش در ادامه افزود: چنانچه خودروسازان را از قیمت‌گذاری معاف کنند، توان رقابت با خودروهای خارجی نیز ایجاد خواهد شد.

او در پاسخ به این پرسش که آیا در سال 99 می‌توان تعرفه واردات خودرو را به صفر درصد رساند؟ اظهار کرد: اعمال تعرفه برای خودروهای خارجی به منزله‌ی حمایت از تولید داخل نیست. گاهی هدف از اعمال و اجرای این سیاست‌ها درآمدزایی دولت است. بنابراین بعید است که سال آینده تعرفه واردات خودرو صفر شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.