کد مطلب: ۲۶۸۶۱۱

توتال: اروپا به ال‌ان‌جی آمریکا و خط‌ لوله گاز روسیه نیازدارد

توتال: اروپا به ال‌ان‌جی آمریکا و خط‌ لوله گاز روسیه نیازدارد

مدیرعامل توتال می‌گوید که استخراج گاز در اروپا، شامل انگلستان، نروژ و هلند، در حال افت است و در آینده اروپا به گاز آمریکا و روسیه نیازمند خواهد بود.

پاتریک پویانه، مدیرعامل توتال می‌گوید که استخراج گاز در اروپا، شامل انگلستان، نروژ و هلند، در حال افت است و در آینده اروپا به گاز آمریکا و روسیه نیازمند خواهد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پویانه در کنفرانس جهانی گاز واشنگتن گفت: به علت افزایش تقاضا در بازار، اروپا به گاز طبیعی مایع آمریکا و گاز لوله‌کشی شده از روسیه نیاز خواهد داشت. در واقع ما به ال‌ان‌جی آمریکا و پایانه‌های توزیع گاز نیاز داریم اما به علت کمبود عرضه گاز، به خط‌لوله روسیه که از سوی دیگر اروپا وارد می‌شود، هم نیازمندیم.

پس از این‌که آمریکا با توسعه بخش ال‌ان‌جی خود، برای اولین بار پس از ۶۰ سال به صادرکننده خالص گاز طبیعی تبدیل شد، واشنگتن روسیه را با تحریم‌هایی علیه پروژه خط‌لوله گاز نورداستریم۲، تهدید کرد. مقامات اروپایی و روسی چندین بار اعلام کردند که هدف آمریکا از این تحریم‌ها خارج کردن روسیه از بازار انرژی اروپا و پر کردن فضای خالی با عرضه ال‌ان‌جی است.

کمی قبل، رییس‌جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین، گفت که روسیه از مشارکت شرکت‌های اروپایی در پروژه نورداستریم۲ استقبال می‌کند. او از توتال فرانسه به عنوان یک شریک احتمالی در این پروژه، نام برد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.