کد مطلب: ۴۱۸۲۶۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پایان روند کاهشی تورم / تورم‌ ۱۵ درصدی حمل‌و‌نقل پس از گرانی بنزین

پایان روند کاهشی تورم / تورم‌ 15 درصدی حمل‌و‌نقل پس از گرانی بنزین

نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه در آذر ماه سال جاری نسبت به ماه قبل 0.8 درصد افزایش داشته که این روند پس از پنج ماه اتفاق افتاده است. تورم بخش حمل و نقل کشور بیش از بخش‌های دیگر بوده است. تورم ماهانه بخش حمل و نقل کشور در آذر ماه امسال 14.7 درصد بوده است.

نرخ تورم آذر ماه سال جاری از سوی مرکز آمار اعلام شد .

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل قیمت مصرف کننده در آذر ماه سال جاری به 193.8 واحد رسیده است .

طبق اعلام مرکز آمار تورم نقطه‌به‌نقطه آذر ماه سال جاری 27.8 درصد اعلام شده یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین 27.8 درصد بیشتر از آذر ماه سال ۱۳۹۷ برای خرید یک مجموعه کالا و خدمات یکسان هزینه کرده‌اند .

نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه در آذر ماه سال جاری نسبت به ماه قبل 0.8 درصد افزایش داشته که این روند پس از پنج ماه اتفاق افتاده است. از خرداد ماه تا آبان ماه امسال تورم نقطه‌به‌نقطه روند کاهشی به خود گرفته بود که در آذر ماه این روند تغییر کرد.

6512

همچنین طبق آمارها، نرخ تورم سالانه منتهی به آذر ماه سال جاری باز هم کاهشی شده و به 40 درصد رسیده که نسبت به ماه قبل 1.1 درصد کاهش یافته است .

تورم ماهانه در آذر ماه نیز 3.2 درصد بوده است.

شدت تورم در بخش حمل و نقل

بررسی تورم ماهانه در بین بخش‌های مختلف نشان می‌دهد که در آذر ماه امسال تورم بخش حمل و نقل کشور بیش از بخش‌های دیگر بوده است. تورم ماهانه بخش حمل و نقل کشور در آذر ماه امسال 14.7 درصد بوده است.

656

در آبان ماه امسال نیز بخش حمل و نقل در صدر تورم ماهانه قرار داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.