کد مطلب: ۲۹۳۵۶۴

تازه‌ترین آمار بانک مرکزی:

تورم در مرز ۲۵ درصد قرار گرفت

تورم در مرز 25 درصد قرار گرفت

شاخص کل بهای مصرف کننده در مرداد ماه سال جاری در مناطق شهری به 133.8 واحد و تورم نقطه به نقطه این ماه به 24.2 درصد رسید. این نرخ تورم از دی ماه سال 1392 به بعد بی‌سابقه بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس تازه‌ترین اطلاعیه بانک مرکزی نرخ تورم مرداد ماه سال 1397 معادل 24.2 درصد اعلام شد.

بر اساس این گزارش شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در مرداد ماه سال جاری به عدد 133.8 واحد رسید که نسبت به ماه قبل 5.5 درصد افزایش داشته است.

نرخ تورم 12 ماهه در مرداد ماه سال جاری با 1.3 درصد افزایش در مقایسه با ماه قبل از 10.2 درصد به 11.5 درصد رسیده است.

همچنین تورم نقطه به نقطه در مرداد ماه سال جاری با 6.2 درصد رشد نسبت به تورم نقطه‌ای تیر ماه به 24.2 درصد رسید. آمارها نشان می‌دهد از دی ماه سال 1392 به بعد، نرخ تورم نقطه به نقطه مرداد ماه سال جاری (24.2 درصد) بی‌سابقه بوده است.

درمیان گروه‌های اصلی شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران گروه دخانیات با 114.4 درصد در مرداد ماه سال 1397 بیشترین میزان تورم نقطه به نقطه را در اختیار دارد. کمترین میزان تورم نقطه به نقطه در مرداد ماه امسال نیز با 11.6 درصد به گروه مسکن، آب، برق و گاز و سایر سوخت‌ها تعلق دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • همایون

    تورم 24 درصد بوده ولی همه چیز 100 درصد و بیشتر گرون شده. باشه ما متوجه نمیشیم….

  • ناشناس

    حتمآ75درصداست چون شما متوسط میانگین محاسبه میکنید و اقلام رکودی باعث میشود درصد را کم نشان دهد

  • ناشناس

    چند نمونه از خرجهای ماشینم تو ماه اخیر: بلبورینگ چرخ ۸۵ تومن. روغن سوپر پیشتاز ۶۰ تومن. انژکتور ۹۰ تومن. اینا سال قبل مرداد چقدر بودن؟ حالا لوازم خانگی، میوه و گوشت و مرغ و مواد غذایی، اجاره خونه، دارو و لوازم بهداشتی، … بماند.

  • حمید

    خداوند از سر تقصیرات نماینده ها و قانونگذاران مجلس نگذرد که تورم 25 درصد افزایش حقوقهای ما 6 درصد مابقی را باچی جبران کنیم با گدایی دزدی کم کاری یا ظلم به مردم

    • ناشناس

      وقتی خودشان حقوقهای بالا میگیرن تورمم که بالا بره باز آخر ماه چهار تا پنج برابر حقوق مابراشون میمونه.فکرنمیکنم زیاد متوجه بشن .

  • ناشناس

    تورم الان 100درصد اینو از مردم بپرسین ن مسولین