کد مطلب: ۱۲۲۴۶۶

تورم دی به ۶.۹ درصد رسید

تورم دی به 6.9 درصد رسید

مرکز آمار ایران در تازه ترین گزارش خود، رقم تورم شهری در دی ماه ۹۵ را ۶.۹ درصد اعلام کرد. بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، درصد تغییرات شاخص کل در دوازده ماه منتهی به دی ماه سال۹۵نسبت به دوره مشابه سال قبل۶,۹درصد است که نسبت به همین اطلاع در آذرماه ۱۳۹۵ (۷,۲درصد)، ۰.۳واحد درصدکاهش

مرکز آمار ایران در تازه ترین گزارش خود، رقم تورم شهری در دی ماه ۹۵ را ۶.۹ درصد اعلام کرد.
بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، درصد تغییرات شاخص کل در دوازده ماه منتهی به دی ماه سال۹۵نسبت به دوره مشابه سال قبل۶,۹درصد است که نسبت به همین اطلاع در آذرماه ۱۳۹۵ (۷,۲درصد)، ۰.۳واحد درصدکاهش یافته است.

مرکز آمار ایران در تازه ترین گزارش خود، رقم تورم شهری در دی ماه را ۶.۹ درصد اعلام کرد.

شاخص کل (بر مبنای۱۰۰=۱۳۹۰) در دی ماه سال۱۳۹۵عدد۲۳۷,۴را نشان می دهد که نسبت به ماه قبل ۰,۸درصدافزایش داشته است. افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۶,۳ درصد می‌باشد که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (۵,۷درصد)، ۰,۶واحد درصد افزایش یافته است. درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری) در دوازده ماه منتهی به دی ماه سال ۹۵ نسبت به دوره مشابه سال قبل۶,۹درصد است که نسبت به همین اطلاع در آذرماه۱۳۹۵ (۷,۲درصد)، ۰.۳ واحد درصد کاهش یافته است.

تورم گروه خوراکی ثابت ماند

بر اساس این گزارش، شاخص گروه عمده (خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات) در این ماه به رقم ۲۷۹,۹ رسید که نسبت به ماه قبل ۰.۱ درصدافزایش داشته است. شاخص گروه اصلی (خوراکی ها) در ماه مورد بررسی به عدد ۲۷۷,۶ رسید که نسبت به ماه قبل ۰.۱ درصدافزایش داشته است. شاخص گروه اصلی (خوراکی ها) نسبت به ماه مشابه سال قبل ۷,۴ درصد افزایش نشان می دهد و نرخ تورم دوازده ماهه این گروه ۶,۸ درصد است. شاخص گروه عمده (خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات) نسبت به ماه مشابه سال قبل درصد افزایش نشان می دهد. درصد تغییرات این گروه در دوازده ماه منتهی به دی ماه ۱۳۹۵ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۶,۹ درصد است که نسبت به همین اطلاع در آذرماه ۱۳۹۵(۶,۹ درصد)، بدون تغییر مانده است.

همچنین شاخص گروه عمده (کالاهای غیر خوراکی و خدمات) در دی ماه ۱۳۹۵ به رقم ۲۲۲,۸ رسید که نسبت به ماه قبل ۰,۷ درصد افزایش داشته است. میزان افزایش شاخص گروه عمده (کالاهای غیرخوراکی و خدمات) نسبت به ماه مشابه سال قبل ۵,۸ درصد بوده است و نرخ تورم دوازده ماه منتهی به دی ماه ۱۳۹۵ نسبت به دوره مشابه سال قبل این گروه ۶,۹ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به آذرماه ۱۳۹۵ (۷,۳ درصد)، ۰,۴ واحد درصد کاهش یافته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.