کد مطلب: ۳۵۹۸۰۵

گفتگوی تجارت‌نیوز با عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

سال ۹۸ ابرتورم نخواهیم داشت / بحران اصلی مسائل مربوط به دستمزدهاست

سال 98 ابرتورم نخواهیم داشت / بحران اصلی مسائل مربوط به دستمزدهاست

محمد حسن‌نژاد عنوان کرد: قیمت کالاهای اساسی در سال آینده گران‌تر نمی‌شود، زیرا تورم‌های بزرگ هر هشت سال یک‌بار در کشور اتفاق می‌افتد و دیگر بعد از آن ابرتورم نخواهیم داشت. سال 97 ابرتورم را پشت سرگذاشتیم، به همین جهت تورم بزرگ برای سال آینده نخواهیم داشت.

محمد حسن‌نژاد، عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 مجلس در گفتگو با تجارت‌نیوز در پاسخ به این سوال که مهم‌ترین بحران اقتصادی ایران در سال ۹۸ چیست؟ گفت: معتقدم مهم‌ترین مشکل و معضلی که در سال آینده با آن مواجه خواهیم شد تقابل کارگران و کارفرمایان است.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کارگران انتظار دارند که متناسب با نرخ تورم حدود 40 تا 50 درصد میزان حقوق و دستمزد آنها در سال آینده افزایش پیدا کند یا همانند کارکنان دولتی 400 هزار تومان به حقوق و دستمزد آنها اضافه شود که ضرورت دارد هرچه سریع‌تر این موضوع تعیین تکلیف شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: از طرفی کارفرمایان تهدید کردند که اگر بخواهند این میزان افزایش حقوق و دستمزد کارگران در شورای عالی کار تصویب شود بخشی از کارگران خود را در سال آینده اخراج خواهند کرد.

احتمال دارد که در سال آینده کارفرمایان به صورت صوری اقدام به اخراج بخشی از کارگران خود کنند و یا پرداخت حقوق کارگران را به عقب بیاندازند و به دنبال آن جریان اعتراضات کارگری پیش خواهد آمد.

حسن‌نژاد تاکید کرد: معتقدم این زورآزمایی در ماه‌های ابتدایی سال 98 اتفاق خواهد افتاد، مبنی بر اینکه کارفرمایان فشار وارد می‌کنند تا حقوق و دستمزد کارگران خود را افزایش ندهند و از طرفی هم کارگران نخواهند توانست با این میزان حقوق و دستمزد ناچیز ادامه معیشت دهند.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: احتمال دارد که در سال آینده کارفرمایان به صورت صوری اقدام به اخراج بخشی از کارگران خود کنند و یا پرداخت حقوق کارگران را به عقب بیاندازند و به دنبال آن جریان اعتراضات کارگری پیش خواهد آمد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 در پاسخ به این سوال که آیا قیمت کالاهای اساسی در سال آینده گران‌تر می‌شود؟ گفت: قیمت کالاهای اساسی در سال آینده گرانتر نمی‌شود، زیرا تورم‌های بزرگ هر هشت سال یکبار در کشور اتفاق می‌افتد و دیگر بعد از آن ابرتورم نخواهیم داشت.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سال 97 ابرتورم را پشت سرگذاشتیم، به همین جهت تورم بزرگ برای سال آینده نخواهیم داشت.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: معتقدم در سال آینده افزایش نرخ تورم حدود 40 تا 50 درصدی نخواهیم داشت، اما طبیعی است که افزایش قیمت داشته باشیم، به عبارتی نرخ تورم در سال 98 به نرخ تورم طی سال 92 تا 93 باز می‌گردد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: طی سال 91 تا 92 نرخ تورم 40 درصد بود که نرخ تورم طی سال 92 تا 93 به 15 درصد رسید، به همین جهت نرخ تورم در سال آینده 15 درصد خواهد شد. همچنین معتقدم در سال آینده نوسانات ارزی نخواهیم داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    حقوق هاي كارگري و تامين اجتماعي خيلي خيلي پايين است ….!!!!!