خبر مهم:

کد مطلب: ۴۷۳۰۵۵

همتی:

تورم کنترل شده است / تحریم‌های آمریکا به بازارها آسیبی وارد نمی‎‌‌‌کند

تورم کنترل شده است / تحریم‌های آمریکا به بازارها آسیبی وارد نمی‎‌‌‌کند

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به کنترل افزایش موقتی نرخ تورم در ماه‌های ابتدای سال، تاکید کرد: بانک مرکزی، برنامه‌های خود را، بر اساس ادامه تحریم‌های امریکا تنظیم کرده‌است و این اطمینان را داریم که نفس‌های پایانی تحریم‌ها و دولت فعلی آمریکا نیز نمی‌تواند به برنامه‌های ما در حفظ پایداری بازارها آسیبی وارد کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: تلاش مداوم برای ایجاد بی ثباتی در بازارهای پولی و ارزی کشور از سوی آمریکا و همدستان او تازگی ندارد، هدف همه این اقدامات، بخصوص در یک سال اخیر، ایجاد انتظارات منفی در مردم برای به زانو درآوردن اقتصاد کشور بوده است.

علیرغم اینکه این فشارها مشکلات و سختی‌هایی برای مردم ایجاد کرده، ولی، به طور قطع نتوانسته به اهداف اصلی خود برسد. با تدابیر متخده، القای انفجار نقدینگی و ابر تورم از طریق تحریک انتظارات نیز، با ناکامی مواجه شده است.

افزایش موقتی نرخ تورم در ماه‌های ابتدای سال، که عمدتاً ناشی از شیوع کرونا و تحریک انتظارات بود، با اقداماتی که در حال انجام است، کنترل شده است و تلاش جدی برای نیل به هدف تورمی اعلام شده، انجام و استمرار خواهد داشت.

نیازهای اساسی کشور به نحو مطلوبی تأمین شده و نیازهای ارزی، هم از طریق منابع بانک مرکزی و هم از سامانه نیما، در حال تأمین است، و علیرغم افت قابل ملاحظه درآمدهای دولت از فروش نفت، با کمک صادرکنندگان تلاشگر، تأمین ارز برای کالاهای ضروری و مواد اولیه در جریان است.

بانک مرکزی، برنامه‌های خود را، بر اساس ادامه تحریم‌های امریکا تنظیم کرده‌است و این اطمینان را داریم که نفس‌های پایانی تحریم‌ها و دولت فعلی آمریکا نیز نمی‌تواند به برنامه‌های ما در حفظ پایداری بازارها آسیبی وارد کند.

بانک مرکزی ایران اولویت خود را بر تقویت ثبات و جلوگیری از نوسانات ناشی از سفته بازی و کمک به پایداری و شکوفایی اقتصاد و تولید قرار داده است و با رصد مستمر متغیرهای کلان اقدامات ضروری در بازارهای پول و ارز، انجام خواهد داد.

همتی 1

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    فعلا با حرف درمانی داره کارو میبره جلو یه جا گندش در میاد

  • ناشناس

    تحریم ها اقتصاد رو نابود کرده و تورم افسار پاره کرده بعد این اقا نشسته هی دستش رو میکنه تو جیب ملت و حرف میزنه

  • ناشناس

    منتظر گرانی جدید باشید ملت صبور

  • مسعود

    انشاالله بورس سرپا میمونه و با رشد منطقیش تیر خلاصو به تحریما میزنه

  • دریغ از پارسال

    هروقت ارزش ریال رو برگردوندین، بیاین حرف بزنین
    هر سال به اینجا که میرسین، همینو میگین
    از دولتی شما، هرسال عده ای با رانت اطلاعاتی ثروتمند میشن
    تحلیل تکنیکال روی اقتصاداین مملکت درست جواب میده

  • سایه

    این همونیه که وقتی مردم داشتن ریالشون رو تبدیل می کردن اومد گفت بازار ارز فلان است و بهمانه. ملت بدبخت هم گول این رو خوردن و دلارا رو دو دستی تحویل دادن. کلا هر وقت اینا اظهار نظر کردن اگه برعکسشون عمل کنی بردی

  • شیراز

    سلام درست میگه قیمت میلگرد بعد از گذشت چهل سال از انقلاب شده بود کیلویی4000تومان اما در شش ماه سال 99 شده کیلویی 12000تومان .آهن که دیگه وارد نمیشه پس چرا باید قیمتش سه برابر بشه اینجوری دارین تورم و کنترل میکنین دست شما درد نکنه

  • s.b

    سلام دوستان انتخابات امریکا چه تاثیری روی بورس میزاره در صورت پیروزی هر کدوم چه سناریویی محتمل هست.لطفا قدیمیترای بورس جواب بدن تازه واردها تحلیلهای اب دو خیاری نزارین مرسی

    • ناشناس

      اگر جو بایدن برنده بشه ، بورس یک سقوط آزاد را تجربه خواهد کرد ، اگر هم ترامپ برنده بشه ، فعلا به همین طریقی که امروز هست میماند . در هر حال باید این روزها دست به عصا و با احتیاط برخورد کرد

  • ناشناس

    اینا همون آقایونی هستند که قبل تحریم ها میگفتن تحریم کاغذ پاره ای بیش نیست برید قیمتها رو با قبل تحریم مقایسه کنین

  • ناشناس

    تورم کنترل شده
    برنج هندی در عرض ۲ روز از ۸۰ تومن شده ۱۸۵ هزار تومن
    طلا هروز داره رکورد شکنی می کنه بیچاره جوان ها
    قیمت مسکنم که گفتنی نیست
    ماشین قیمتش دو برابر شد
    موبایل قیمتش دوبرابر شده
    خوراک ۴ برابر گذاشته روش
    حالا شما بیا بگو تحریم ها آمریکا روی ایران تاثیر نداره
    تحریم های آمریکا روی شما تاثیر نداره روی ما خیلی تاثیر داره